متخصص زنان در شیراز درباره بیماری های رحمی زنان چه می گوید؟

تخمک گذاری
نشانه های تخمک گذاری چیست ؟
شهریور ۲۳, ۱۳۹۵
راه های درمان تبخال تناسلی با نظر متخصص زنان در شیراز
علت خونریزی زنان خارج از عادت ماهانه به گفته متخصص زنان در شیراز
آبان ۳, ۱۳۹۵

متخصص زنان در شیراز درباره بیماری های رحمی زنان چه می گوید؟

یائسگی زودرس در خانم ها به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز

متخصص زنان در شیراز می گوید که در زنان ۱۰ بیماری شایعی می باشد که به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز به بررسی و تشخیص این بیماری های زنان می پردازیم.

بیماری های شایع زنان از نظر متخصص زنان در شیراز

۱٫اولین بیماری شایع تومورهای بدخیم می باشد که علایم بالینی آن خونریزی و ترشح غیر عادی می باشد که به خصوص بعد از یائسگی یا خونریزی زیاد هنگام عادت ماهانه می باشد. هم چنین متخصص زنان در شیراز به علایم دیگری هچون اشکال یا درد در هنگام ادرار کردن یا مقاربت دردناک، و نیز درد در ناحیه لگن می پردازد.

۲٫دومین بیماری شایع از نظر جراح و متخصص زنان در شیراز رحم واژگون می باشد که دارای علایمی هچون دردهایی در ناحیه کمر و احساس سنگینی در بخش تحتانی لگن خاصره می باشد و معمولا رحم واژگون نشانه ای نارد و اغلب هم نیاز به درمان ندارد.

۳٫آندومتریت سومین بیماریست که که عفونت مخاط رحم است و علایمی همچون خونریزی های نامرتب، ترشح های مهبلی، درد  وحساسیت در زیر شکم، یا احساس ضعف، تب و اختلال در ادرار می باشد.

۴٫دیگر بیماری که بهترین متخصص زنان در شیراز به آن اشاره می کند پولیپ مخاط رحم است که همچون گرفتگی عضلات هنگام عادت ماهانه می باشد یا اینکه خونریزی مختصری در فاصله قاعدگی ها خواهید داشت و یا خونریزی فراوان هنگام قاعدگی و ترشحات مهبلی خواهید داشت.

۵٫سرطان رحم هم دیگر سرطان شایعیست که میزان شیوع آن پنج بار کمتر از سرطان دهانه رحم می باشد. علایم آن هم افزایش حجم رحم، خونریزی نامرتب مهبل زنانی که قاعدگی مرتب دارند و نیز خونریزی پس از یائسگی می باشد.

۶٫چسبندگی رحم دارای علایمی همانند ناباروری سیکل ماهانه مثل کاهش خونریزی ها یا قطع ناگهانی دوره های قاعگی یا درد در ناحیه لگن و سقط های مکرر جنین. که ۴۳ درصد از زنان از چسبندگی رحمی از ناباروری رنج می برند.

۷٫فیبروم رحم خونریزی شدید و غیر عادی قاعدگی را به همراه دارد که از شایعترین علایم وجود فیبروم رحمی می باشد. اگر فیبروم ها نزدیک لایه های داخلی رحم باشد، یا خونرسانی لایه های داخلی رحم مختل می شود، می تواند باعث قاعدگی سنگین و دردناک شود. حتی لکه بینی از شرایط این دوران می باشد که زنان از آن رنج می برند که خانم هایی که قاعدگی سختی دارند در این صورت دچار فقر آهن خواهند شد. علایم آن درد و فشار در ناحیه لگن، تکرر ادرار یا عدم توانایی در تخلیه کامل مثانه می باشد و ممکن است علایمی مثل یبوست و درد پاها و کمر را به دنبال داشته باشد.