آیا سقط جنین بدون خونریزی هم می شود؟

تغذیه و دوران یائسگی
آیا تغذیه در یائسگی زودرس موثر است؟
مرداد ۳۰, ۱۳۹۷
ممنوعیت ژلوفن و استامینوفن در بارداری
مادران ژلوفن و استامینوفن در بارداری نخورند!
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷

آیا سقط جنین بدون خونریزی هم می شود؟

سقط جنین بدون خونریزی

سقط جنین بدون خونریزی :

اکثر اوقات خونریزی اولین نشانه سقط جنین می باشد. با اینکه سقط جنین می تواند خونریزی هم اتفاق بیفتد یا علائم دیگری داشته باشد.

اکثر خانم ها بیشتر از واژه سقط جنین به جای از دست دادن بارداری استفاده می کنند. سقط جنین بیشتر در اولین هفته های بارداری رخ می دهد و همین خطر امکان بارداری را در ادامه کاهش می دهد.

مهم یاداوری علائم بارداری است که با گذشت زمان تغییر می کند. این تغییرات همشه نشانه ای از سقط جنین نیست.

هرکسی که سقط جنین با خونریزی یا بدون خونریزی را تجربه کرده است، باید حتما مراقبت های پزشکی را در نظر داشته باشند.

چه موقع سقط جنین بدون خونریزی رخ می دهد؟

از دست دادن بارداری همیشه خونریزی ندارد. در واقع، یک خانم ممکن است تجربه هر علائمی را نداشته باشد و تنها زمانی پزشک تشخیص می دهد که ضربان جنین در سونوگرافی به گوش نرسد.

خونریزی در حین بارداری زمانی رخ می دهد که رحم خالی شود. در برخی موارد، جنین می میرد، اما رحم خالی نمی شود، و یک خانم تجربه هیچ گونه خونریزی نخواهد داشت.

برخی پزشکان این نوع از دست دادن بارداری را همان سقط جنین می دانند. این از دست دادن ممکن است تا هفته ها نشانه ای نداشته باشد و برخی زنان به دنبال درمان آن نیستند.

طبق گزارش انجمن بارداری امریکا، اکثر سقط ها در طی ۱۳ هفته اول بارداری رخ می دهند. در حالی که تخمین زده شده، ۱۰ الی ۲۵ درصد بارداری های شناخته شده به سقط منجر می شوند، البته در هفته دوم خیلی نادر می باشد.

علائم پیش از خونریزی :

برخی از زنان نشانه های سقط در آن ها دیده می شود. زمانی که سقط اتفاق می افتد، یک خانم چند علائمی از بارداری ممکن است داشته باشد که تشخیص سقط را برای او سخت می کند.

طبیعی است که تغییراتی در نشانه های بارداری در طی زمان دیده شود، خصوصا در هنگام ورود از هفته اول بارداری به هفته دوم بارداری. این تغییرات معمولا نشان هایی از سقط در بارداری نخواهند داشت.

سقط جنین

برخی از علائمی که در از دست دادن بارداری دیده می شوند عبارتند از :

• کاهش ناگهانی نشانه های بارداری
  • تست بارداری که نتایج منفی داشته باشد
  • تهوع، استفراغ یا اسهال
  • کمر درد
  • در صورتی که بارداری پیشرفت داشته باشد، حرکت جنین ممکن است کند شود یا حتی متوقف شود.

تشخیص :

• سقط بدون خونریزی نیاز به سونوگرافی به جهت تایید دارد.
  • اکثر زنان در معرض خطر خونریزی در بارداری می باشند. پس باید حتما برای آن به دنبال علت و درمان باشند. زمانی که هیچ خونریزی نداشته باشد، پزشک تنها می تواند از دست دادن جنین را با اسکن های عادی تشخیص دهد.
  • پزشک احتمالا بخاطر نشانه های دیگر، تشخیص سقط را می دهد، مثل کاهش هورمون های بارداری یا کاهش غیر معمول در علائم بارداری.
  • تست خون می تواند میزان هورمون ها نشان دهد، که می تواند احتمال سقط را ارزیابی کند. برای تشخیص قطعی، پزشک باید یک سونوگرافی انجام دهد تا ضربان قلب بررسی شود.
  • ضربان قلب تا ۵ الی ۷ هفته اول کامل تشخیص داده نمی شود و رشد آنچنانی ندارد، پس در نتیجه عدم وجود ضربان قلب قبل از این زمان، نشان دهنده سقط نیست.
  • برای تعیین علت این از دست دادن، پزشک امکان دارد یک آزمایش ژنتیک هم بدهد، همچنین سونوگرافی یا آزمایش خون که می توانند در این موارد استفاده شوند.