آیا از لیزر واژن برای درمان بیماری ها هم استفاده می شود؟

علت جوانسازی واژن در رنان
چرا خیلی از خانم ها دنبال جوانسازی واژن می روند؟
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸
لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد دائمیست؟
تیر ۹, ۱۳۹۸

آیا از لیزر واژن برای درمان بیماری ها هم استفاده می شود؟

لیزر واژن

بیماری Sclerosus Lichen چیست؟

بیماری Sclerosus Lichen در واقع یک درماتوز التهابی شدید می باشد که باعث ناراحتی می شود، مثل درد، خارش و … .

اطراف ولوی داخلی متمرکز است و به اطراف آنوس هم می رسد.

تشخیص این بیماری اکثرا طبق مشاهدات کلینیکی می باشد، اما در برخی موارد هم تشخیص مشخص نیست.

اولین خط درمانی با خطا روبرو می شود و یا بدخیمی تشخیص داده می شود.

علائمی مثل خارش، خصوصا در شب، پوسته پوسته شدن پوست، و synechia که منجر به dyspareunia می شود.

Praeputium کلیتوریس هم اغلب کاهش یافته و در نتیجه باعث التهاب شدید می شود، منجر به پوشش سر کلیتوریس می شود.

در بحث لیزر درمانی هم قول هایی در درمان Sclerosus Lichen داده شده!

و اینکه با لیزر CO2 می توان میزان نیاز به کورتیکواستروئیدها را کاهش داد.

در یکسری از ۷ بیمار که این کار انجام شده، با موفقیت روبرو شده و بیمار علائمش بهبود یافته است.

حال چه زمانی به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز می توان برای درمان با لیزر مراجعه کرد؟

معمولا به بیمار، درمان با لیزر FemTouch پیشنهاد می شود، البته زمانی که هیچ بهبودی در علائم بیماری با کرم های موضعی دیده نشده باشد.

طبق تجربه جراح و متخصص زنان در شیراز هر بیماری که به Sclerosus Lichen مبتلاست، می تواند با FemTouch درمان شود.

لیزر واژن

آیا از لیزر CO2 فرکشنال هم می توان برای درمان استفاده کرد؟

به نظر جراح و متخصص زنان در شیراز این درمان با لیزر CO2 فرکشنال هم به همه بیماران توصیه می شود.

خصوصا بیمارانی که از مشکل Sclerosus Lichen رنج می برند.

لیزر CO2 فرکشنال، به عنوان یک روش لیزردرمانی پیشنهاد می شود که خلاصی از دست علائمی مثل خشکی، خارش، حساسیت و ناراحتی را کاهش می دهد.

البته در مورادی که باکتری به صورت فعال می باشد یا عفونت قارچی می باشد، دیسپلازی پیش سرطانی، یا هر مورد دیگری که مشکوک به بدخیم بودن باشد، لیزر درمانی CO2 فرکشنال توصیه نمی شود.

اگر هرگونه علائمی از نئوپلازی های اپیتلیال ولوال دیده شود، یا سرطان، باید یک بیوپسی از این منطقه گرفته شود.

دستورالعمل های قبل از درمان :

برای درمان خارجی، یک کرم بی حسی موضعی زده می شود.

قبل از درمان باید این کرم پاک شود و ناحیه مورد نظر با گاز استریل خشک شود تا مطمئن شد که لیزر CO2 می تواند به طور تاثیرگذاری به داخل پوست نفوذ کند و با کرم جذب نمی شود.