تبخال تناسلی چیست و نشانه های آن چه می باشد؟

تفاوت علائم بارداری و سندرم PMS
آیا علائم قبل از قاعدگی مثل بارداریست؟
مهر ۱, ۱۳۹۷
بیماری UTI یا عفونت مثانه
از کجا بهفمیم عفونت مثانه داریم؟
مهر ۸, ۱۳۹۷

تبخال تناسلی چیست و نشانه های آن چه می باشد؟

تبخال تناسلی چیست

درباره تبخال تناسلی یا هرپس ژنیتال چه می دانید؟

به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز تبخال تناسلی یک تبخال ساده نیست. در واقع ۹۰% الی ۹۵% سرطان دهانه رحم به خاطر ویروسی می باشد که در بروز تبخال دخالت دارد.

بهترین متخصص زنان در شیراز می گوید که تبخال تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های انتقالی از طریق رابطه جنسی در آمریکا می باشد. شایع ترین نوع ویروس آن هم تیپ ۲ ویروس HSV می باشد. تبخالی که به همراه ان خارش، سوزش و … نیز می باشد. این نوع تبخال از فردی به فرد دیگری انتقال می یابد. در بالا اشاره کردیم که راه سرایت آن هم از طریق مقاربت جنسی می باشد.

بهترین متخصص زنان در شیراز بیان می کند که با مطالعاتی که انجام شده است ۹۰ تا ۹۵ درصد سرطان دهانه به خاطر ویروسی است که باعث ایجاد تبخال می شود. البته با تجویز پزشک متخصص زنان ضعیف تر شده، ولی باید مراقب بود که عود نکند.

تبخال تناسلی چیست؟

از علائم آن هم خارش، سوزش و بوی بدیست که دارد. در واقع به خاطر ضایعاتی هم که مانند سرخک در خود دارد، بیشتر بوی بدی دارد. همچنین بعضی از ان ها حاوی مایعی به اندازه عدس هستند و سپس ترکیده و دلمه می بندند. مانند تبخال کنار لب.

اما یادآور می شویم دختران می توانند برای جلوگیری از ویروس تبخال تناسلی، واکسن آن را تزریق کنند.البته این ویروس ها هم شامل شماره هستند. ویروس های شماره ۱۶، ۱۸، ۶، ۱۲ که البته دو مورد اول بسیار دخالت دارند. پس واکسن گاردازیل برای این ۲ دو ویروس ساخته شده اند. سن مناسبی هم که برای تجویز چنین واکسنی در نظر گرفته شده بین ۹ تا ۲۶ سالگیست. به صورت سه نوبته تزریق می شود و پروسه این واکسن زدن حدود شش ماه طول می کشد.

بهترین پزشک متخصص زنان در شیراز به زوجین توصیه می کند که همسرانی که چنین ضایعه ای دارند، حتما نزد پزشک بروند. و قبل از آن از تماس جنسی پرهیز کنند. البته یکی از راه های پیشگیرانه ای که به شما پیشنهاد کردیم، تزریق واکسن این بیماری بود.