دیسمنوره طبق نظر متخصص زنان در شیراز چیست
بهمن ۳, ۱۳۹۵

درمان های خانگی عفونت واژن

درمان عفونت واژن به توصیه جراح و متخصص زنان در شیراز

با درمان های خانگی عفونت واژن را از بین ببرید!

درمان های سرخود برای عفونت واژن  انجام ندهید، اگر :

باردار هستید!

به گفته مطمئن شوید که نشانه هایی که می بینید بخاطر عفونت  واژن  می باشد. اگر اصلا تشخیص عفونت  قارچی واژن  ندادید، نزد  پزشک متخصص زنان رفته . و کرم ضد قارچ بدون نسخه بگیرید. گاهی اوقات خانم ها فکر می کنند عفونت  واژن  با علائمی که می بینند دارند، مثل واژینوز باکتریال، یا عفونت منتقله از راه جنسی. انتقال از راه جنسی، باید یک آزمایش پزشکی گرفته شود.

با توجه به توصیه از داروهای بدون نسخه استفاده کنید :

هنگام استفاده از داروهای بدون نسخه برای عفونت  قارچی واژن ، طبق  دستورالعمل داخل جعبه عمل کنید.

از پدهای بهداشتی هنگامی که از داروهای بدون نسخه استفاده می کنید، مصرف کنید. تامپون دارو را جذب می کند.

می گوید که استفاده از صابون را فراموش کنید. جهت تمیز کردن واژن  فقط آب لازم است. اگر مقاربت دردناک دارید، پرهیز کنید. در غیر این صورت، از ژل روان کننده محلول در آب برای کاهش التهاب استفاده کنید. روغن کرم های ضد قارچ یا شیاف می تواند لاتکس را تضعیف  کنید. کاندوم و دیافراگم ممکن است بشکند، و یا برای جلوگیری از بارداری و محافظت مناسب نباشد.

اگر ناحیه تناسلی تورم دارد، یا درد دارد، داخل آب گرم بنشینید، شاید کمک  کند. یا به جای آن می توان آب سرد را امتحان کرد. نمالید تا خارش آن بیفتد.

علائمتان را به پزشک بگویید اگر :

مطمئن نیستید که عفونت  واژن  باشد

درمان سرخودتان بعد از یک مرحله کامل درمانی به سرانجام نرسیده است.

چیزهایی باید توجه داشت :

خطر خوددرمانی  چیزیست که نشانه هایی که ممکن است بخاطر یک نوع عفونت  واژنی دیگری باشد. مثل واژینوز باکتریال یا عفونت  هایی که از راه حنسی منتقل می شود. اگر هم درد لگن یا تب دارید، نزد پزشک متخصص حتما بروید.

اگر باردارید، خیلی مهمست که نشانه های واژینالی بررسی شود. برخی عفونت  های واژن ، مثل گنوره، کلامیدیا، ممکن است خطر عوارضش در دوره بارداری بیشتر هم شود.

قبل از اینکه درمان های خانگی را پیاده کنید، مثلا روغن درخت چای، یا سیر، به پزشکتان  بگویید  این درمان ها به خوبی مطالعه رویشان نشده است. ممکن است مشکلات دیگری به وجود آورند.

منبع : http://www.webmd.com/women/tc/vaginal-yeast-infections-home-treatment