افتادگی لگن
آذر ۱۲, ۱۴۰۱
علائم ناباروری در مردان
آذر ۱۴, ۱۴۰۱

زیبایی واژن با نخ

یکی از به روزترین روش های زیباسازی و جوانسازی واژن، لیفت واژن با نخ است. بسیاری از زنان جامعه در پی از دست رفتن حالت اولیه و عضلانی واژن، رفع نقایص ظاهری سیستم تناسلی خارجی و ایجاد ظاهر مناسب اقدام به لیفت واژن با نخ می کنند.

قبل از هر چیزی لازم است به بیان دلایل گشاد شدن واژن در خانم ها بپردازیم. در این میان برخی علل گشاد شدن واژن از اهمیت بخصوصی برخوردارند.از جمله علل مهم گشادی واژن می توان به زایمان های طبیعی مکرر، رابطه ی جنسی زیاد، نوسانات هورمونی طی دوره های قاعدگی، عوامل ژنتیکی و محیطی و افزایش سن اشاره کرد.

از جمله مشکلات مهمی که به دنبال گشادی واژن رخ می دهد، استعداد بالای ابتلا به عفونت های واژینال و خارش و سوزش، عدم لذت کافی از رابطه جنسی، کاهش میل جنسی و تحت تاثیر قرار گرفتن مستقیم رابطه ی زوجین اشاره کرد. از طرفی، در افرادی که دچار گشادی واژن شده اند عوارضی همچون ابتلا به عفونت ها و بی اختیاری ادراری محتمل است. بنابراین امروزه زنان زیادی متقاضی لیفت واژن با نخ هستند تا بتوانند به کمک آن از تبعات گشادی واژن پیشگیری کنند.

عمل تنگ کردن واژن با نخ چگونه انجام می شود؟

همان طور که گفتیم زایمان، ژنتیک، بارداری و افزایش سن عامل های اصلی گشادی واژن هستند. یکی از بهترین و جدیدترین روش های روز دنیا لیفتینگ عضله های داخلی واژن با نخ است . قبلا از نخ برای لیفت صورت و کشیدن غبغب استفاده می شد. در عمل تنگ کردن با نخ ابتدا دهانه واژن را با نخ بالا می کشند که موجب  تنگ شدن دهانه واژن می شود.

در ادامه روند تنگ کردن واژن با نخ ، جراح زیبایی زنان بخیه زدن ظریف در کانال واژن را شروع می کند. نخ ها عضله های آسیب دیده در کانال واژن را نزدیک به هم و باعث تنگی کانال واژن می شود . این عمل موجب تقویت عضله های ضعیف واژن می شود. این عمل در مدت کوتاهی واژن را تنگ می کند. بعد از دو هفته نخ های لیفت به دلیل جنس خاصی که دارد باعث تحریک کلاژن سازی در کانال واژن می شود.

این کلاژن سازی باعث ترمیم عضله های ضعیف شده و جوانسازی واژن می شود. برای تنگ کردن واژن از نخ همگرای دو جهتی استفاده می کنند . این عمل سرپایی، با بی حسی و بدون درد و خونریزی انجام می شود. نخی که برای تنگ کردن واژن استفاده می کنند مخصوص لیفت واژن تولید می شود که توسط بافت بدن به صورت کامل جذب می شود. با این مدل نخ بافت واژن به شکل همگرا به داخل کشیده می شود و بعد جذب بدن می شود.

ماندگاری این روش چقدر است؟

ماندگاری این روش چیزی در حدود ۶ الی  ۹ ماه است و در برخی از موارد تا ۱۵ ماه نیز دیده شده است. شرایط متقاضی و انجام مراقبت های لازم، در ماندگاری نتیجه تاثیرگذار است. با توجه به اینکه مدت زمان انجام این جراحی سرپایی کم است، نتیجه آن موجب جوانی واژن می شود، مورد استقبال خیلی از بانوان قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که این روش را امتحان کردند، موتقدند ماندگاری از روش به عواملی نیر نوع نخ لیفت، مراقبت های بعد از جراحی و تخصص پزشک بستگی دارد.

اما در کل می توان گفت روش های کم تهاجمی به نسبت روش های تهاجمی همانطور که دردشر کمتری دارند، ماندگاری کم تری هم دارن

عوارض تنگ کردن واژن با نخ چیست؟
عوارض بسیار ناچیز است به صورت خفیف ممکن است بعد از انجام تنگ کردن واژن با نخ خونریزی اتفاق بیفتد و شاید کمی ترشح که اصلا خطرناک نیست. گزارشات مبنی بر این است که هیچ عارضه ی جدی بعد انجام تنگ کردن واژن با نخ به وقوع نمی پیوندد.

مراقبت های پس از لیفت واژن چیست؟

  • حداقل ۶ هفته از رابطه جنسی خودداری کنید
  • از فعالیت ای بدنی سنگین خودداری کنید
  • ممکن است نیاز باشد تا ۱۴ روز محل جراحی را با محلول های تجویز شده شست و شو دهید

همانطور که بالا هم اشاره شد، این جراحی بسیار سبک و سرپایی است بنابراین نیاز به بستری ندارد و می توان پس از آن سریعا مرخص شد. مگر در مواردی که جراح زیبایی صلاح ببیند بیمار در وضعیت خاصی قرار دارد.