زیبایی واژن با نخ
آذر ۱۳, ۱۴۰۱
کیست شکلاتی چیست؟
آذر ۱۵, ۱۴۰۱

علائم ناباروری در مردان

ناباروری مردان به هر اختلال در سلامتی مردان اشاره دارد که در نهایت شانس باردارکردن شریک مونث خود را کاهش میدهد . برای اینکه یک رابطه‌ی جنسی به تولید زاده ختم شود شروطی لازم است .

معمولاً زوجین دچار مشکلات ناباروری می‌شوند . بسیاری از این زوج‌ها علائم ناباروری ندارند.  آن‌ها تا زمانی که شروع به تلاش برای بارداری می‌کنند، هیچ دلیلی برای شک به احتمال نازایی نمی‌بینند.

به همین دلیل توصیه می‌شود زوجین پس از یک سال تلاش بدون موفقیت، به پزشک مراجعه کنند. برای زنان بالای ۳۵ سال، این زمان به شش ماه کاهش می‌یابد. مسائل نازایی با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد .

علت نابارور شدن مردان چیست؟

مرد مسئول تشکیل پنجاه درصد از سلول تخم است . نیمی از ماده ژنتیکی جنین از پدر گرفته می شود . اشکالاتی که در روند تولید اسپرم یا ماده ژنتیکی آن وجود دارد می تواند سبب ناباروری مردان شود . گذشته از آن سلول نطفه مرد (اسپرم) مسیر پرپیچ وخم طولانی را از لحظه تشکیل تا زمان رسیدن به تخمک طی می کند و هرگونه اشکال در این مسیر می تواند سبب کاهش باروری یا ناباروری با عامل مردانه شود.

باروری زنان ومردان نشانه ای از سلامتی کل سیستم وجودی آن ها است. طبیعت برای بقای نوع بشر نیازمند تولد نوزادان سالم از پدران ومادران سالم است.

علائم ناباروری در مردان

۱. تغییر در میل جنسی

باروری یک مرد با سلامت هورمونی او نیز ارتباط دارد. تغییرات در قدرت جنسی مردان که غالباً توسط هورمون‌ها کنترل می‌شود ، می‌تواند بیانگر مسائل مربوط به باروری باشد .

۲. درد یا تورم بیضه

چندین حالت مختلف وجود دارد که می‌تواند منجر به درد یا تورم در بیضه‌ها شود. بسیاری از آن‌ها در ناباروری موثر هستند.  

۳. مشکلات حفظ نعوظ

توانایی یک مرد در حفظ نعوظ اغلب با سطح هورمونی وی در ارتباط است. کاهش هورمون‌ها در ایجاد مشکلات باروری تاثیر دارد. 

۴. مسائل مربوط به انزال

به همین ترتیب، عدم توانایی در انزال نشانه این است که زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است.

۵. بیضه‌های کوچک و سفت

بیضه‌ها اسپرم‌های یک مرد را در خود جای داده‌اند، بنابراین سلامت بیضه در باروری مردان مهم است. بیضه‌های کوچک یا سفت می‌تواند نشانگر مشکلاتی باشد که باید توسط پزشک بررسی شود .