اقدامات قبل از عمل پرینورافی
آبان ۲۸, ۱۴۰۱
لابیاپلاستی و میل جنسی
آذر ۱, ۱۴۰۱

پی آر پی واژینال

پی آر پی به معنای پلاسمای غنی شده از پلاکت خون می باشد. پلاکت های خون از اجزای اصلی خون هستند که باعث تولید رگ های خونی در بافت و ترمیم بافت های آسیب دیده می شوند .

در روش پی آر پی ، خون از خود شخص گرفته شده و با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ پلاکت های خون از مابقی اجزا جدا می شوند و به همان شخص تزریق می گردد.

حجیم کردن ناحیه ی تناسلی به واسطه ی تزریق ؛ چربی، فیلر و یا پی آر پی از جمله روش های موثر در جوانسازی و زیباتر کردن واژن می باشند.

پی آر پی روشی نوین و موثر به منظور جوانسازی پوست می باشد که در نقاط مختلفی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک امروزه مخاطبین زیادی را به خود اختصاص داده است.

روش جوانسازی واژن با پی آر پی چگونه انجام می شود؟

استفاده از فیلر و همچنین چربی برای پر کردن حجم واژن و برطرف کردن چین و چروک های آن بسیار مورد توجه بود اما با ظهور روش پی آر پی که روشی نوین و بسیار موثر در جوانسازی واژن است میزان استفاده از آن ها کمرنگ تر شده است. با توجه به کارایی PRP و تاثیر آن در زیبا سازی واژن، طرفداران آن روز به روز افزایش پیدا می کند.

در این روش متخصص زنان با استفاده از سلول های خونی خود فرد، جوانسازی ناحیه واژن انجام می شود، پلاکت های خون در این زمینه به بازسازی پوست های قدیمی و جوانسازی آن ها کمک می کنند. در روش پی آر پی ، پلاکت های خونی که از فرد گرفته می شود ، غنی سازی شده تا جوانسازی به خوبی انجام شود. با انجام روش پی آر پی ، رطوبت از دست رفته واژن به آن برمی گردد و پوست جوانی خود را به دست می آورد .

موارد منع مصرف PRP واژینال

– بیماران مبتلا به لوپوس ، پورفیری و یا آلرژی

– بیماران مبتلا به سرطان ، شیمی درمانی

– اختلالات متابولیک و سیستمیک شدید ، و عملکرد غیر طبیعی پلاکت ها (اختلالات خونی )

برای اینکه بتوان نتیجه تزریق پی آر پی در واژن را مشاهده کرد ممکن است به چندین جلسه نیاز باشد و نتیجه بعد از گذشت چند هفته مشخص شود .

امروزه بیشتر دامنه استفاده از پی آر پی در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست است که می تواند افتادگی های متوسط  تا شدید پوست واژن را برطرف کند اما پی آر پی در افراد پیر که پوست به اندازه زیادی آسیب دیده است نمی تواند موفقیت آمیز باشد.

چه کسانی نمی توانند از روش پی آر پی واژن استفاده کنند؟

با اینکه این روش یک روش کاملا ایمن و کم خطر می باشد اما باید به این نکته توجه داشت که همه افراد نمی توانند پی آر پی واژن را انجام دهند. از جمله کسانی که نمی توانند این روش را انجام دهند عبارتند از :

  • مبتلایان به بیماری لوپوس، پورفیری و یا آلرژی
  • مبتلایان به سرطان
  • اختلالات متابولیک و سیستمیک شدید و هر بیماری که باعث عملکرد غیر طبیعی پلاکت می شود .