علت کاهش عملکرد جنسی در زنان چه می باشد؟

نکاتی درباره هیسترکتومی
نکات جالبی درباره هیسترکتومی
آذر ۲۶, ۱۳۹۶
علت خونریزی های شدید قاعدگی
علت خونریزی های شدید قاعدگی چیست؟
دی ۱۳, ۱۳۹۶

علت کاهش عملکرد جنسی در زنان چه می باشد؟

نارسایی تخمدان طبق گفته متخصص زنان در شیراز چیست

علل مشکلات جنسی در زنان

علل مشکلات جنسی زنان بسیار متنوع و پیچیده می باشد. برخی مشکلات هم می باشند که به نظر ساده و یا حتی برگشت پذیر هستند. ممکن است دیگران هم از شرایط جدی تری رنج ببرند، یا به خاطر شرایط دشوار زندگی یا مشکلات عاطفی. هر کدام از این ها می تواند منجر به مشکلات جنسی در زنان نیز شود، که به برخی از این موارد به توصیه متخصص زنان در شیراز می پردازیم.

مشکلات ارتباطی : اختلاف در مسائلی از جنبه روابط مثل فرزندخواندگی، کار، پول که می توانند منجر به مشکلات جنسی شوند.چنین مسائلی می تواند مانع از ارتباط زن با خواسته جنسی اش یا نیازش به شریک زندگی اش شود.

مشکلات احساسی و عاطفی : افسردگی، اضطراب، استرس، ناراحتی و یا احساس گناه می توانند روی عملکرد جنسی زن تاثیرگذار باشند.

تحریک شدن به طور ناخوشایند : کمبود اطلاعات زن درباره تحریک جنسی و پاسخگویی به آن می تواند او را از رسیدن به رضایت جنسی ش محروم کند. ارتباط ضعیف بین زوجین می تواند همچنین موثر باشد.

بیماری های زنانه : برخی اختلالات لگنی هم می توانند در مقاربت جنسی منجر به درد شوند و رضایت جنسی را کاهش دهند.

علت مشکلات جنسی زنان

این بیماری های زنانه می توانند شامل :

خشکی واژن : شایع ترین علت تحریک ناخوشایند در خانم های جوانتر، همین خشکی واژن می باشد. به گفته متخصص زنان در شیراز کمبود استروژن است که چنین عدم تعادل هورمونی را به بار می آورد و منجر به مشکلات جنسی می شود.

واژینیسموس : یک اسپاسم یا گرفتگی دردناک عضلات اطراف دهانه واژن که دهانه واژن را تنگ می کند. واژینیسموس می تواند به علت جراحی یا زخم باشد، یا زایمان، عفونت، و یا حساسیت به کاندوم و اسپرمیسیدها باشد. همچنین به خاطر ترس هم می تواند باشد.

بیماری های منتقله جنسی : هرپس، زگیل تناسلی، کلامیدیا، و سیفلیس از جمله بیماری های عفونی جنسی می باشند. این بیماری ها منجر به تغییراتی در ژنیتال می شوند که رابطه جنسی را دردناک و ناراحت کننده می کنند.

واژینیت : التهاب و تحریک بافت های واژن به علت عفونت یا علل دیگر که منجر به اختلال در رفتار یا ناراحتی در مقاربت دردناک می شوند.

آندومتریوز، مشکلات لگنی، کیست تخمدان، زخم های جراحی : برخی از این ها می توانند منجر به انسداد یا تغییراتی آناتومیکی شوند که از مقاربت جلوگیری می کند یا آن را سخت و دردناک می کند.

بیماری التهابی لگن : عفونت واژنی است که به داخل دهانه رحم، رحم و تخمدان منتقل می شود. این بیماری بسیار دردناک می باشد و مقاربت را نیز دردناک تر می کند.

آسیب عصب بد از جراحی : قطع ناخواسته عصب های کوچک در جراحی های لگنی، مثل هیسترکتومی ممکن است باعث کاهش حساسیت و واکنش شوند.