آیا با داشتن اندومتریوز باردار می شم؟

چه تفاوتی بین تخمدان پلی کیستیک و اندومتریوز می باشد؟
مرداد ۳, ۱۴۰۰
سندرم PCOS و متفورمین
رایج ترین دارویی که برای کیست تخمدان تجویز می شود چیست؟
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰

آیا با داشتن اندومتریوز باردار می شم؟

باروری و اندومتریوز

چطور اندومتریوز تشخیص داده می شود؟

متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلاتی که زنان در اندومتریوز روبرو می شوند، تاخیر در تشخیص می باشد.

و معمولا هم شکایت به آن دارد. بنابراین باید یک تشخیصی ایجاد کرده و درکی از علائم داشته باشید، گزینه های درمانی و حتی برنامه درمانی را چه کوتاه مدت و چه بلند مدت در نظر بگیرید.

علائم اندومتریوز مرتبط با موقعیت آن در بدن می باشد. چه تشخیص داده شود چه روی رحم، تخمدان، یا روده ها تاثیر بگذارد. علائم آن می تواند شامل کیست، درد زمان داشته رابطه جنسی، درد در رود ها، و درد در زمان عبور ادرار حس شود. این شرایط روی هز زنی که در سن باروری باشد، تاثیر می گذارد.

رفع کامل این بیماری در کوتاه مدت نشدنی باشد. و اطلاع از وجود ان در اینده بسیار ضروری.

همچنین حتما باید از اینکه هیچ کیستی در کار نباشد، مطمئن شد. پروسه یا پیشرفت آن و علائمش همه بررسی شوند. پزشکان معمولا نسبت به بهترین درمان و یا روش های جراحی اندومتریوز واضح و روشن نیستند.

بخاطر همین است که برنامه های فردی برای هر خانمی متفاوت بوده و بستگی به شرایط او در طی زمان دارد.

آیا اندومتریوز روی باروری تاثیر می گذارد؟

باروری و اندومتریوز

در بسیاری از خانم ها، نگرانی هایی در رابطه با باروری می باشد.

برخی مطالعات نشان داده که یک کاهشی در توانایی زنان در باروری به وجود امده. بخاطر وجود اندومتریوز و درنتیجه باید همچنین از ارزیابی عملگرا بودن هدف برای هر خانمی مطلع بود.

بسیاری از خانم هایی که اندومتریوز دارند، هیچ مشکلی نسبت به باروری یا باردار شدن ندارند.

یکسری شرایط دیگری هست که نگرانی از این بابت ایجاد می کند. داشتن تخمدان پلی کیستیک!

در چنین شرایطی ممکن است برخی توایی باروری شان را از دست بدهند، اما بسیاری ممکن است بدون مشکل و وقفه ای هم باردار شوند. بارداری های موفق اغلب بخاطر آرایه هایی از یکسری فاکتورها رخ می دهند. شامل فاکتورهای مردانه، بنابراین باید کل این موارد را در نظر گرفت ، در زمان مناسبش.

چطور اندومتریوز روی باروری زنان تاثیر می گذارد؟

در بسیاری، باروری یک خوش امد گویی ماهانه با یکسری علائم می باشد.

بارداری به خودی خود معمولا همانند بارداری های نرمال بدون نیاز به وقفه های خاصی، درمان می شود. مگر خانمی تحت یکسری جراحی های پیچیده قرار گیرد، یا تشخیص داده شود که بیماری مزمنی دارد، در اندام یا ساختار خاصی. در این صورت حتما باید نزد یک متخصص مراجعه کرد.