آموزش بهداشت جنسی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۵
شیر مادر
راههای افزایش شیر مادر چیست ؟
شهریور ۲۱, ۱۳۹۵

خونریزی بعد از نزدیکی

خونریزی خارج از قاعدگی از نظر متخصص زنان در شیراز

در این مطلب پزشک متخصص زنان در شیراز یکی از بهترین متخصص زنان در شیراز هستند. شما را با خونریزی بعد از نزدیکی و درمان آن آشنا می کند، با ما همراه باشید ….

اگر پس از رابطه جنسی متوجه خونریزی از واژن شدید، سریعا دنبال علت آن باشید. به پزشک متخصص زنان مربوطه مراجعه کنید. علل مهمی میتواند در بروز خونریزی پس از برقراری رابطه زناشویی نقش داشته باشد. بنابراین هر نوع خونریزی پس از مقاربت را باید جدی گرفت .

علل متعددی در بروز خونریزی به دنبال رابطه جنسی نقش دارند. از مهمترین آنها میتوان به دیسپلازی گردن رحم ، عفونت با کلامیدیا ، سوزاک ، واژینیت سرویسیت ، پولیپ دهانه رحم ، تریکومونا، عفونت های قارچی واژن و پولیپ رحم اشاره کرد. در سرطان دهانه رحم در ابتدا سلولها متحمل تغییراتی میشوند که به آن ضایعه قبل از سرطان یا دیسپلازی گفته میشود.

خونریزی بعد از نزدیکی

احتمال خطر ابتلا به دیسپلازی گردن رحم در کسانی که قبل از ۱۸ سالگی رابطه جنسی داشته اند می باشد. یا قبل از ۱۶ سالگی باردار شده اند یا شرکای جنسی متعددی دارند. سابقه ابتلا به بیماری آمیزشی مثل زگیل تناسلی هم در آن ها بیشتر خواهد بود.

کلامیدیا و سوزاک جزو بیماری های آمیزشی محسوب میشوند. این بیماری ها از طریق رابطه جنسی انتقال می یابند. اگر این بیماریها درمان نشوند میتواند منجر به نازایی شوند. بروز علائم سوزاک در خانم ها در مقایسه با مردان، زیاد و شدید نیست. تشخیص این بیماری در آنها ، به ظن قوی نیاز دارد. تریکومونا نیز جزو بیماری هایی است که به وسیله رابطه جنسی منتقل میشود. اگر خانمی مبتلا به این انگل باشد ، موقع زایمان میتواند آن را به نوزاد خود منتقل کند .

نباید خونریزی بعد از نزدیکی را کم اهمیت تلقی کرد ، با توجه به اینکه تشخیص علت خونریزی پس از رابطه جنسی معمولاً به صورت کنار گذاشتن یکی یکی تشخیص ها صورت می گیرد. هرگاه خونریزی به دنبال رابطه جنسی داشتید حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا هر چه سریعتر عاملی که باعث بروز این مشکل شده تشخیص و اقدام های درمانی لازم انجام شود .