متخصص-زنان-رایمان

جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی

ممکن است برای برخی از دوستان سوال باشد که مشاوره گرفتن از جراح زنان و زایمان یا همان پزشک زنان و زایمان از چه دورانی میبایست شروع بشود ؟ هستند دوستانی که در ماه های آخر به سراغ پزشک زنان و زایمان رفته و از او مشاوره و یاری میخواهند ولی اصولی ترین روش مشاوره گرفتن از جراح زنان و زایمان ,مشاوره از پزشک زنان و زایمان در دوران بارداری و قبل از تولد کودک می باشد همچنین جراح زنان و زایمان میتواند در تولد و شکل گیری کودک نیز نقش بسیار مهمی داشته باشد .

اما مشاوره گرفتن از متخصص زنان و زایمان و یا پزشک زنان و زایمان فقط در دوران بارداری محدود نمی باشد .

جراح زنان و زایمان میتواند نقش بسیار مهمی در کنترل زندگی , دوران یائسگی یک خانم ایفا بکند . پزشک زنان و زایمان همچنین میتواند در زمینه درمان عفونت ها ,موارد مرتبط به سرطان و….   نیز بهتر از هر کسی به شما یاری برساند چرا که پزشک زنان و زایمان بیشتر از هر پزشک دیگری می تواند به بانوان در هر سنی یاری رساند .

حساسیت در معاینات زنان همیشه بیشتر مورد توجه قرار دارد بنابراین تمام افراد جامعه نیز همیشه در انتخاب یک پزشک و یا جراح زنان و زایمان خیلی دقت می نمایند که این دقت در انتخاب جراح زنان و زایمان بسیار بسیار صحیح و بجا می باشد .

اما نکته ای که در رابطه با جراح و پزشک زنان و زایمان بسیار مهم می باشد و می بایست توسط تمام بانوان رعایت گردد ، اینکه حداقل سالیانه یکبار با جراح زنان و زایمان خود را ملاقات کرده و تمامی سوالات خود را با پزشک خود در میان بگذارید .

در مقاله جراح زنان و زایمان قصد داریم تا اطلاعات جامعی را در رابطه با علم جراح زنان و زایمان و پزشک زنان و زایمان و تاریخچه پزشکی و جراحی زنان و زایمان خدمت شما عزیزان ارائه نماییم .

جراح زنان و زایمان ، پزشکی که یقینا برای هر خانمی نیاز است ، یعنی هر بانویی می بایست از جراح زنان و زایمان یا پزشک زنان و زایمان حداقل چند بار در سال مشاوره داشته باشد .

خواندن و مطالعه مقاله جراح زنان و زایمان به افرادی که اطلاعات خاصی در زمینه فوق ندارند ، خصوصا بانوان محترمی که اعتقادی به دریافت مشاوره از جراح زنان و زایمان ندارند ، توصیه می شود .

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و پیدایش علم پزشکی و جراحی ، شاخه پزشکی دارای زیر مجموعه های بسیار زیادی می باشد ، مانند جراح زنان و زایمان ، پزشکزنان و زایمان و …

جراح زنان و زایمان ، برای رسیدن به درجه و مدرک متخصص زنان و زایمان ، می بایست بسیاری از دوره های پایه پزشکی را مانند ،پزشکی عمومی و … بگذراند تا بتواند به درجه ای از اطلاعات تخصصی در زمینه پزشکی نائل آید که پس از آن موفق به اخذ مدرک تخصصی در رشته جراح زنان و زایمان گردد .

زمان لازم جهت اخذ مدرک تحصیلی در رشته زنان و زایمان ، ۴ سال می باشد .

همانطور که میدانید ، بیماری های بسیار زیادی در زنان وجود دارد که ، برای درمان و یا حتی جلوگیری از بروز این بیماری ها بانوان محترم میبایست پیوسته با جراح زنان و زایمان در ارتباط بوده و از وی در زمینه های مختلف راهنمایی بگیرند .

یکی از بیماری هایی که ممکن است در زنان رخ بدهد ، بیماری میومکتومی میباشد ، در همچین مواقعی ، جراح زنان و زایمان ، در عمل جراحی زنان و زایمان ، نسبت به برداشت لیومیوم های بافت رحم اقدام نموده و این کار را انجام میدهد .

به زبان ساده تر ، به این عمل جراحی  که توسط جراح زنان و زایمان صورت میگیرد ، برای برداشتن یک توده ای میباشد که در  رحم بانوان رشد غیر طبیعی داشته است ، البته همچین توده های غیر سرطانی بوده و خطرات ناشی از سرطان در آنها مشاهده نشده است .

در این روش جراحی که توسط جراح زنان و زایمان تشخیص داده میشود ، جراح زنان و زایمان قصد دارد تا بتواند مشکل را برطرف نموده و به سلامت رحم کمک کند ، هدف در این روش برداشتن و یا از بین بردن بافت های رحم ، مانند برخی از عمل های جراحی زنان و زایمان مانند هیستر کتومی نمیباشد و تنها دلیل انجام این عمل جراحی ترمیم رحم میباشد .

شایان ذکر است که بدانید ، تمامی بانوانی که دچار مشکل میومکتومی میباشند ، نیاز به عمل جراحی نداشته و تنها در بعضی از مواردی که در بیمار یک سری نشانه ها و علائمی رویت شود ، جراح زنان و زایمان تصمیم به عمل جراحی میگیرد .

در رابطه با ابزارآلات و وسایلی که جراح زنان و زایمان در این عمل جراحی به کار میگیرد نیز میبایست خدمتتان عارض بشویم که  ، ابزار آلات جراح زنان و زایمان در این عمل جراحی مانند تمامی وسایلی هستند که در دیگر عمل های جراحی زنان استفاده میشود ، تنها وسیله ای که اضافه بر سازمان استفاده میشود ، لاپاراتومی میباشد .

البته جراحی برای تمامی بیمارانی که دچار مشکل میومکتومی هستند ، تنها راه درمان نبوده و بیماران میتوانند با  دریافت مشاوره از جراح زنان و زایمان و تشخیص وی ، از روش های متعددی نسبت به درمان این بیماری اقدام نمایند .

سزارین

نوعی زایمان غیرطبیعی محسوب میشود که از طریق ایجاد برشی در جداره ی شکم و رحم مادر عمل زایمان صورت میگیرد . بنابراین ، سزارین را میتوان جراحی نیز تلقی کرد .

از نظر پزشکی ، این عمل زمانی انجام میشود که مادر به دلایل پزشکی قادر به زایمان طبیعی نباشد و یا درصورتی که زایمان طبیعی رخ دهد ، برای سلامت جنین خطرساز باشد .

مواردی که باید سزارین انجام شود :

۱ – وجود مدفوع جنین در رحم .

۲- قرار گرفتن غیر معمول جنین ، در رحم .

۳ – بزرگ بودن سر جنین در حدی که برای مادر خطرآفرین باشد .

۴ – سر راه خروج جنین ، رگی وجود داشته باشد .

۵ – زمان زایمان طبیعی بیش ار حد معمول طول بکشد .

۶ – تغییرات فاحش در علائم حیاتی جنین . (مانند کاهش یا افزایش ضربان قلب که نشانده ی تغییر در میزان اکسیژن موجود در خون جنین میباشد که بسیار نیز خطرناک است )

۷ – وجود بیماریهای تناسلی مثل تبخال تناسلی

۸ – وزن بیش از ۴ کیلوگرم جنین

۹ – مصرف بیش از حد داروهای مسکن برای کاهش درد زایمان

۱۰ –  دوقلوهایی که سر جنین اول مشاهده نشود

و ….