راه های پیشگیری از سرطان رحم چیست؟

بیماری های زنان مثل بیماری قلبی
چه نوع جراحی های زنان زایمان می باشد؟
اسفند ۱۸, ۱۳۹۸
سفت کردن واژن با لیزر
روش الکتروسرجیکال چیست؟
فروردین ۷, ۱۳۹۹

راه های پیشگیری از سرطان رحم چیست؟

کیست تخمدان

سرطان رحم و راه های پیشگیری

سرطان رحم معمولا به خاطر جایگزین هایی که در اتفاق می افتند،  با گذشت زمان و به آرامی رخ می دهند.

ویروس پاپیلومای انسانی، یک عفونت منتقله جنسی می باشد که عوامل خطرزا را به دنبال دارد.

رویکرد های شیوه زندگی و واکسیناسیون، هم ممکنه از انتقال عفونت اچ پی وی جلوگیری کند.

غربالگری به همراه پاپ اسمیر به طور مرتب، و معاینات زنان زایمان می تواند علائم و تغییرات بسیار زودرس را تشخیص دهد.

در این صورت می توان قبل از سرطان رحم درمان های تاثیرگذاری به کار گرفت.

سبک زندگی :

برخی عادت های رایج در زندگی، می تواند میزان انتقال عفونت اچ پی وی را کاهش دهد.

طوری که شانس ابتلا به سرطان رحم را کاهش می دهد، در صورتی که عفونت اچ پی وی داشته باشید.

پارتنرهای رابطه جنسی :

داشتن رابطه جنسی با چند پارتنر میزان در معرض قرارگیری خطر ابتلا به ویروس اچ پی وی را افزایش می دهد.

حتی بیماری های منتقله جنسی رو میزان ابتلاش رو بالا می برد.

در صورتی که به ویروس اچ پی وی مبتلا شدید، حتی اگر یک پارتنر داشتید، می تواند باز هم شما را در معرض آلودگی به این بیماری قرار دهد.

کولپوسکوپی

استفاده از کاندوم :

کاندوم ها استفاده شون، به پیشگیری از عفونت اچ پی وی کمک می کند.

به خاطر اینکه این ویروس از طریق تماس پوست با نواحی ژنیتال پخش می شود، کاندوم ها میزان شانس پخش عفونت را کاهش می دهند.

گفته می شود کاندوم ها محافظت کامل در برابر ویروس اچ پی وی ندارند، به خاطر تماس ویروس که می تونه هنوز هم حتی با استفاده شون پخش بشه.

سیگار نکشیدن :

سیگار کشیدن هم به کاهش میزان پیشرفت سرطان رحم کمکی نمی کند، با وجود اینکه سیگار کشیدن ربطی به این نداره که ویروس اچ پی وی دارین یا ندارین.

سیگارکشیدن عملکرد کل سیستم ایمنی بدن رو تحت تاثیر قرار می دهد.

که معمولا به مقابله با ویروس هایی مثل اچ پی وی کمک می کند، از جمله سرطان.

رژیم غذایی :

تحقیقات نشان داده که رژیم سالم و غنی از میوه و سبزیجات، نگه داشتن وزن سالم است و فعالیت های فیزیکی منظم که خطر سرطان رحم را کاهش می دهد.

بخاطر این حقیقت که یک سبک زندگی سالم عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و تاثیر تغییرات پیشرفت دهنده سرطان را کاهش می دهد.

چکاپ و غربالگری :

در صورتی که تجربه خارش، خونریزی، یا ناراحتی نواحی اطراف واژینال را دارید، مطمئن شوید که گزارش این مشکلات را به پزشک می کنید.

این ها می تونند علائم زودرس اچ پی وی، سرطان رحم، یا بیماری های منتقله جنسی دیگر باشند.

چکاپ های سالانه هم می تواند در این مورد تاثیرگذار باشد. حتی اگر علائمی ندرارید. یک دلیل اصلیش هم : مطمئن شوید که پاپ اسمیر رو مرتبا انجام می دهید.