چطور بفهمیم باردار هستیم؟

درمان گشادی واژن
آیا گشادی واژن را می توان درمان کرد؟
آبان ۱۳, ۱۳۹۷
علل پریود نامنظم چیست
چرا عادت ماهانه ام نامنظم است؟
آبان ۲۷, ۱۳۹۷

چطور بفهمیم باردار هستیم؟

علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟!

هر کسی که در تلاش است بفهمد باردار است می داند که دوهفته بین دوره پریود و اولین روزی که پریود می شوید، فاصله بیفتد، زمان خیلی زیادی برای منتظر ماندن و تایید بارداریست.

حتی متخصص زنان در شیراز هم می گوید زنانی که علائم بارداری را خیلی زود بعد از کاشته شدن تخمک در دیواره رحم تجربه می کنند، بین روزهای ۸ام تا ۱۴ام پریودشان چنین اتفاقی می افتد.

در هفته ۸ام بارداری، ۹۰درصد از زنان علائم بارداری را تجربه می کنند.

علائم بارداری زودرس و قبل از قاعدگی به گفته متخصص زنان در شیراز اغلب مشابهند، اکثر زنان را هم در انتظار می گذارند که آیا باردارند یا پریود دارند می شوند. البته در مورد همه زنان این علائم یکی نیست.

متخصص زنان در شیراز هم عقیده اش بر این است که در صورتی که مشکوک هستید، حتما باید یک سبک درست و سالم را در پیش بگیرید، و نیز با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید.

در ادامه به چند نمونه از علائم بارداری می پردازیم که شاید برخی خانم ها تجربه کرده باشند :

از دست دادن پریود :

از دست دادن یک دوره اغلب اولین نشانه بارداری می باشد تا زمانی که تایید شود. میزان کم خونریزی هم ممکن است نرمال باشد.

خونریزی هم ممکن است حتی نزدیک روز پریود اتفاق بیفتد، مهم تشخیص منبع خونریزیست، بخاطر اینکه این خونریزی شبیه به خونریزی پریود می باشد.

کاشت تخمک معمولا یک خونریزی خفیفی به همراه دارد، کمتر از یک روز هم ادامه دارد، زودتر از دوره پریود هم سراغتان می آید.

حالت تهوع :

حالت تهوع های صبحگاهی یا در حالت معمول، شایع ترین علامت در زنانی هستند که ممکن است بارداری باشند. البته دوباره در همه زنان این حالت تهوع دیده نمی شود، در حالی که بقیه آن را در طی دوران بارداری تجربه می کنند.

حالت تهوع خیلی زود از هفته ۵ام شروع می شود، برخی زنان هم این حالت را از هفته ۸ام بارداری ممکن است تجربه کنند.

تغییرات سینه :

تغییراتی در سینه دیده می شود، خصوصا در شروع و اوایل بارداری، که می تواند یکی از اولین نشانه ها برای تشخیص بارداری باشد. بافت های سینه برای تولید شیر بزرگ می شوند. عروق شیری در سینه ها بیشتر دیده می شوند و نوک سینه رنگ تیره تری پیدا می کند. سینه ها و نوک سینه یک حس درد و حساس به لمس شدن دارند.

تکرر ادرار :

تکرر ادرار اغلب خیلی زود در بارداری شروع می شود. به خاطر اینکه جنین در حال رشد می باشد، همچنین تغییرات هورمونی در حال اتفاق افتادن هستند. در نتیجه چرخه خون در لگن را بیشتر می کنند.

علائم بارداری چیست

بسیاری از زنان در سه ماهه دوم بارداری چنین تجربه ای را می کنند، چون فشار جنین به مثانه کمی بیشتر شده و منجر به تکرر ادرار در مادر می شود. اگر ادرار کردن دردناک باشد، یا فکر می کنید که عفونت ادراری گرفته اید، حتما با پزشک متخصص زنان تماس بگیرید.

خستگی :

خستگی زیاد یکی دیگر از علائم شایع بارداری می باشد.

در زمان بارداری، طبیعیست که احساس خستگی داشته باشید و زنانی که باردارند، باید میزان وقتی که می خوابند را بیشتر کنند، رژیم درستی داشته باشند، و به طور مرتب ورزش کنند تا با این خستگی مقابله کنند.

خستگی سه ماهه اول بارداری معمولا بعدش تبدیل به انرژی در سه ماهه دوم بارداری می شود.

گرفتگی :

گرفتگی هایی که پیش می آید شبیه به همان گرفتگی های دوران بارداریست. گرفتگی های خفیف بدون خونریزی در سه ماهه اول بارداری نرمال است و به خاطر بزرگ شدن رحم می باشد. در صورتی که بارداری تان تایید شد و هنوز جربه گرفتگی های واژینال یا خونریزی واژینال داشتید، حتما نزد پزشک خود مراجعه کنید.

نفخ شکم، سوزش سر دل و یبوست از جمله علائمی هستند که در اوایل بارداری شروع می شوند و اغلب در تمام دوره همراه مادر می باشند.