لیزر مونالیزا تاچ چه مزایایی برای خشکی واژن داره؟

لیزر درمانی خشکی واژن
علائم زگیل تناسلی چیه؟
سپتامبر 4, 2020
واژینوپلاستی
آیا پرولاپس واژن با لیزر درمان میشه؟
سپتامبر 25, 2020

لیزر مونالیزا تاچ چه مزایایی برای خشکی واژن داره؟

علل پریود نامنظم چیست

در دوران یائسگی و خشکی واژن میشه لیزر کرد؟

لیزر مونالیزا تاچ برای درمان خشکی واژن خوبه؟

در دوران یائسگی، بسیاری از خانم ها از درد واژن و حساسیتش رنج می برند، و براشون همراهی با این درد خیلی سخته.

جوانسازی واژن با لیزر یکی از راه هاییه که میتونه به این قضیه کمک کنه و درمان های موفقیت آمیزی هم در پی این روش بوده.

حتی جراح و متخصص زنان در هر جایی از دنیا، پیشنهادش بر این روش می باشد.

چه تغییراتی در دوران یائسگی در زنان رخ میده؟

در دوران یائسگی، بدن تحت یکسری تغییراته، که به لحاظ فیزیکی روی واژن هم تاثیر داره.

بسیاری از خانم ها تجربه خشکی واژن، درد واژن و سوزش و حساسیت دارند، حتی تجربه درد در حین رابطه جنسی رو هم تجربه می کنند.

در ضمن زنان بی اختیاری ادراری رو هم به خاطر یائسگی تجربه می کنند.

این تغییرات به طور فزاینده ای به خاطر کاهش تولید استروژن می باشد که باعث ایجاد لایه ای سلولی روی واژن می شود که نازک میشه، و در نتیجه به راحتی میتونه اسیب ببینه و نازک تر از این هم بشه.

این شرایط رو خشکی واژن یا آتروفی واژن می گویند.

چطور میشه این تغییرات رو درمان کرد؟ لیزر جوانسازی واژن میشه انجام داد؟

چنین علائمی یا با استروژن موضعی یا سیستمی درمان می شوند و در حال حاضر لیزر جوانسازی واژن به کمک اومده.

برخی خانم ها می توانند از روش استروژن سیستمی استفاده کنند، اما بسیاری از خانم ها این روش هورمون درمانی رو نمی خوان انجام بدن، بخاطر عوارض جانبی که داره.

با این همه، لیزر جوانسازی واژن روشهاش میتونه به عنوان یک درمان موفقیت امیز برای آتروفی واژن باشه.

یک چنین روشی با مونالیزا تاچ، میتونه بهتر بشه و توسط جراح و متخصص زنان در شیراز انجام بشه.

مونالیزا تاچ می تونه به زنان کمک کنه که روشی بدون درد رو تجربه کنند و بافت خام واژینال ایجاد بشه، با کمترین میزان تهاجم.

علت خونریزی بعد از یائسگی

کار مونالیزا تاچ چجوریه؟

این روش لیزردرمانی شامل سه برنامه درمانیه که و طی ۶ ماه یا شاید بیشتر طول می کشه انجام بشه.

اولین جلسه درمانی باید مشاوره صورت گیرد و چند دقیقه ای طول می کشد.

دومین درمان که یک ماه بعده و درمان نهایی در طی همین چند ماهی که اشاره کردیم انجام میشه.

مونالیزا تاچ از لیزر دیوکسید کربن های خاص استفاده می کنه که با دقت در واژن قرار می گیرند. پالس های با انرژی پایین هدفشون این بافت های واژنه که micro-lesions رو میسازه

تحریک این توده های خیلی ریز باعث تولید کلاژن میشه که سلامت کلی رو به دیواره واژن برمی گردانند.

با گذشت این برنامه های درمانی بافت واژینال دوباره جوانسازی میشه و راحتی رو به بیمار برمی گرداند، به همراه یکسری تغییرات چشمگیر که در جلسه اول حس میشه.

آمادگی خاصی برای انجام لیزر مونالیزاتاچ لازمه؟

توصیه میشه که خانم هایی که این درمان رو می خوان انجام بدن، از روان کننده های واژن به مدت ۴۸ ساعت استفاده نکنند، قبل از جراحی.

از برقراری رابطه جنسی هم تا ۴۸ ساعت قبل از جراحی، پرهیز کنند.

درمان بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی و بدون بیهوشی انجام می شود.