درباره آندومتریوز چه می دانید؟

نظر متخصص زنان در شیراز درباره افتادگی مثانه چیست
برای درمان افتادگی مثانه چکار باید کرد؟
آبان ۲۹, ۱۳۹۵
تمرینات کگل برای جلوگیری از افتادگی مثانه به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
تمریناتی که برای افتادگی مثانه معجزه می کند!
آذر ۱, ۱۳۹۵

درباره آندومتریوز چه می دانید؟

نظر بهترین متخصص زنان در شیراز درباره علائم آندومتریوز چیست؟

بهترین متخصص زنان در شیراز می گوید آندومتریوز چیست و چه نشانه هایی دارد. و برای درمان آن چه اقداماتی باید کرد.

آندومتریوز عارضه ایست که با عمل لاپاروسکوپی می توان آن را درمان کرد. به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز شایعترین نشانه آن درد مزمن در لگن است. بهترین تشخیص هم از نظر بهترین متخصص زنان در شیراز جراحی لاپاراسکوپی است.

به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز آندومتریوز اختلالی پیچیده است. کیست های آن شایع ترین کیست های تخمدان هستند. در طی جراحی این کیست ها مشاهده می شوند. بعد از آن لاپاراسکوپی تشخیص داده می شود. یک روش موثر و بسیار کارآمد. اما این عارضه به خاطر قرار گرفتن غیر عادی بافت غددی و اترومایی شبیه آندومتر (بافت داخل رحمی) پدیدار می شود. جدای از جراحی، می تواند به ناتوانی فیزیکی و عوارض روانی و اجتماعی شود. نیز مقاربت و روابط اجتماعی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد.

اما نگران نباشید. زیرا با برداشتن کیست این بیماری را می توان درمان کرد. روش تشخیص آندومتریوز، مبتلا شدن اقوام نزدیک به این بیماریست. هرچه در سنین پایین تر این بیماری رخ دهد، نشان دهنده شدت بیماریست. مهمترین نکته آن چند ژنی بودن این بیماریست. چون از ۱۰ها تا ۱۰۰ها ژن برای بروز این بیماری موثرند. بخاطر همین متعدد بودنشان، از نظر ژنتیکی مطالعه آن سخت تر می شود.

آندومتریوز به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز

علت آندومتریوز چیست؟

۱.قاعدگی عقبگرد : شایعترین علت می باشد. در واقع خون قاعدگی به جای اینکه از بدن خارج شود، از لوله های رحمی وارد حفره لگنی می شود. این سلول های آندومتریوز به دیواره لگن می چسبند. محل رشدشان هم همانجاست. در ضمن خونریزی در طول این دوره ایجاد می شود.

۲.رشد سلول های جنینی : سلول های  آندومتر از سلول های جنینی به وجود می آید.

۳.زخم جراحی : بعد از جراحی، مانند سزارین و هیسترکتومی، سلول های آندومتر ممکن است به محل برش جراحی متصل شوند.

۴.منتقل شدن سلول های آندومتر : رگ های خونی یا مایع لنف ممکن است این سلول ها را به جاهای دیگر بدن ببرد.

۵.مختل شدن سیستم ایمنی : با این عارضخ ممکن است اختلال در سیستم ایمنی بدن بوجود آید. در واقع نمی تواند تشخیص دهد که بافت آندومتر در بیرون رحم در حال رشد است. به این صورت نتوانسته تشخیص دهد و آن را از بین ببرد.