خطر حمله قلبی در زنان
ناراحتی قلبی زنان ناشی از چیست؟!
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۶
رابطه جنسی و فشار خون بالا
آیا فشار خون بالا روی رابطه جنسی تاثیر دارد؟
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶

آیا سردرد خانم ها به هورمون ها مرتبط است؟

سردرد خانم ها و هورمون ها : ارتباط بین این دو چیست؟

به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز اینکه یک زن هستید، خودش مزایای زیادی از لحاظ سلامتی دارد، اما نه زمانی که دچار سردردهای شدید می شوید؛ خصوصا میگرن.

عوامل زیادی هست که منجر به سردرد خانم ها و آقایان می شود، یا به سابقه خانوادگی برمی گردد یا سن. گرچه همانطور که بهترین متخصص زنان در شیراز اشاره می کند، همیشه یک ارتباطی بین سردردها و تغییرات هورمونی هم هست. هورمون استروژن و پروژسترون نقش اصلی را در چرخه قاعدگی و بارداری بازی می کنند و ممکن است روی واکنش های شیمیایی مغز هم تاثیر داشته باشند.

در واقع با توجه به گفته های بهترین متخصص زنان در شیراز با داشتن یک سطح ثابت استروژن باعث می شود سردرد هم بهبود پیدا کند، در صورتی که این سطح استروژن اگر تغییر کند منجر به سردردهای بدی می شود.

با این حال نوسانات سطح هورمون ها روی سردردها تاثیر دارد. در این زمان تنها پزشک به درمان شما کمک می کند.

دوران قاعدگی :

کاهش استروژن درست قبل از دوره پریود می تواند منجر به سردرد شود. بسیاری از زنانی که میگرن دارند، سردردهای قبل یا در دوران قاعدگی را گزارش کرده اند. میگرن مرتبط با قاعدگی می تواند از چند راه درمان گردد. درمان های اثبات شده ای هست که برای میگرن در نظر گرفته شده و اغلب هم برای درمان میگران در دوره قاعدگی بسیار موثر هستند. شامل :

کمپرس یخ بگذارید : یک پارچه خنک بردارید یا یک کیسه یخ را روی جایی که درد می کند، چه روی سر یا گردنتان قرار دهید. کیسه یخ را داخل یک حوله بگذارید تا به پوست آسیبی نرسد.

تمرینات ریلکیسشن : تمریناتی را انجام دهید که استرس تان را کم کند.

طب سوزنی : طب سوزنی سردردهایتان را کاهش داده و به آرامشتان بسیار کمک می کند.

داروهای مسکن بدون نسخه : احتمالا پزشک به شما داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی مانند ناپروکسن و ایبوپروفن توصیه کند. این داروها ممکن است درد را سریعا بهبود بخشد.

دیگر های داروهای مسکن با نسخه پزشک : گاه پزشک ممکن است داروهای مسکنی را تجویز کند مثل ارگوتامین.

منبع : http://www.mayoclinic.org