برای درمان عفونت قارچی واژن چه کنیم؟

بیماری عفونت قارچی واژن با نظر بهترین متخصص زنان در شیراز
آیا از عفونت قارچی واژن رنج می برید؟
آذر ۷, ۱۳۹۵
ماموگرافی به چه صورت انجام می شود؟
چرا زنان باید ماموگرافی کنند؟
آذر ۹, ۱۳۹۵

برای درمان عفونت قارچی واژن چه کنیم؟

فواید یک رابطه جنسی سالم از نظر جراح و متخصص زنان در شیراز

جراح و متخصص زنان در شیراز داروهای خانگی برای درمان عفونت قارچی واژن توصیه می کند :

اولین راه درمانی که برای درمان خارش واژن و عفونت قارچی واژن توصیه می شود، کمپرس سرد است. در هنگام شب که حسابی خسته هستید و بی حالید، خارش واژن می تواند یک معضل برایتان محسوب شود. برای متوقف کردن خارش یخ را به طور مستقیم یا کمپرس آب سرد در مهبل قرار دهید. کار سختیست اما به هر حال خواب و استراحت کافی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

دومین راه رفع عفونت قارچی واژن، آب و نمک است که کلا خاصیت ضد باکتریایی دارد. هم چنین می تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد. اگر آب نمک غلیظ باشد، هم تسکین سریعتر دارد و هم از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. راه دیگر، آب وان را با آب گرم پر کنید و نصف فنجان نمک اضافه کنید. داخل آب بنشینید و اینگونه آب نمک به داخل واژن رفته و باکتری ها کاملا کشته می شوند.

سیر را سومین راه می دانیم که خواص ضد باکتریایی قوی دارد و درد را فورا کاهش می دهد. ۲ الی ۳ حبه سیر را در دهان قرار دهید و سپس در واژن قرار دهید. بوی سیر ناراحت کننده است ولی به طرز عجیبی تسکین دهنده است.

درمان درمان عفونت قارچی واژن با نظر جراح و متخصص زنان در شیرازقارچی واژن

عسل هم به عنوان چهارمین راه به شما پیشنهاد می شود که باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن مالیده شود تا علائم بیماری تسکین شود. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

پنجمین راه حل آلوئه ورا می باشد که ژل آن را در درمان عفونت و رفع خارش می تواند بسیار موثر باشد. پس آلوئه ورا بخرید و پوست سبزش را جدا کنید و در واژن قرار دهید. یا اینکه مقداری از آن را رنده کنید، از شهدی که به دست آمده ناحیه تناسلی را ماساژ دهید. قبل از خواب اینکار را کنید تا صبح اثر کند. بقیه موادش هم خود به خود از واژن خارج می شود. نگران نباشید.

جوش شیرین هم برای عفونت های قارچی واژن بسیار مفید می باشد و از سوزش واژن جلوگیری می کند. دو قاشق جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در محلول بنشینید. سپس با آب بشویید و با حوله محل شستشو را خشک کنید. محدودیتی هم برای دفعات شستشو وجود ندارد و می توانید هر روز انجام دهید.