برداشتن تخمدان به چه دلیلی است؟

عفونت ادراری زنان به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
چرا عفونت ادراری در زنان بیشتر دیده می شود؟
آذر ۱۵, ۱۳۹۵
عفونت ادراری زنان به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
درمان عفونت ادراری به روش خانگی!
آذر ۱۶, ۱۳۹۵

برداشتن تخمدان به چه دلیلی است؟

چسبندگی رحم به چه صورت درمان می شود؟

برداشتن تخمدان راهی برای جلوگیری از سرطان تخمدان و سرطان سینه!

برای اینکه از بروز سرطان سینه و سرطان تخمدان جلوگیری کرد، و گاه به خاطر کیست های خطرناک و دردهای ناشی از پیچ خوردن تخمدان، برداشتن تخمدان در زنان پیشنهاد می شود.

به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز هرساله تعداد زیادی از زنان در سراسر دنیا اقدام به درآوردن تخمدان می کنند. بیشتر هم جهت جلوگیری از سرطان سینه و سرطان تخمدان. اما بعد از برداشتن تخمدان افت شدید هورمون های ضروری از جمله استروژن به همراه خواهد بود. بخاطر همین بهتر است که بر اساس تشخیص یک پزشک خبره انجام گیرد.

بی خطرترین راه از نظر بهترین متخصص زنان در شیراز برای برداشتن تخمدان ها روش لاپاراسکوپی می باشد. این روش به اینصورت است که یک دوربین کوچک از طریق یک لوله باریک و یک شیار کوچک در ناف وارد بدن می شود و اینگونه جراحی را می توان هدایت کرد. با روش لاپاروسکوپی میزان خطر لخته شدن خون و ایجاد عفونت را کاهش می دهد. حتی زمان کمتری هم نسبت به جراحی باز دارد.

برداشتن تخمدان در زنان با نظر بهترین متخصص زنان در شیراز

از نظر زیبایی هم بهتر است، زیرا بریدگی کمتری دارد. اما جراحی های باز نیاز به ایجاد یک برش می باشد.

از دیگر فواید برداشتن تخمدان ها اینست که فرد کمتر مبتلا به سرطان تخمدان و سینه می شود. اما در معرض خطر بیشتر بیماری های قلبی، پوکی استخوان، افسردگی قرار می گیرند. برخی از بررسی ها نشان داده است که زنانی که پیش از یائسگی تخمدان هایشان را از بدن خارج می کنند، دوبرابر سایر زنان در معرض خطر زوال عقل و اختلال شناختی قرار خواهند گرفت. به اعتقاد پزشکان مصرف دائمی استروژن در بین زنان بدون تخمدان بسیار مفید است، اما اکثرا خانم ها چند ماه پس از جراحی مصرف آن را متوقف می کنند.

در ضمن همیشه هم برداشتن هر دوتخمدان نیاز نیست

اگر هدف از برداشتن کاهش خطر ابتلا به سرطان می باشد، نیاز نیست هردو تخمدان برداشته شود. اگر کیست در یکی از تخمدان ها باشد، و منجر به چنین تصمیمی شود، بهتر است تنها یکی از تخمدان ها را از بدن خارج کنید. یک تخمدان هم به اندازه کافی توانایی کنترل و عملکرد هورمونی واهد داشت و از بروز یائسگی زودرس هم جلوگیری کرده و نیز توانایی بارداری خواهید داشت.