بهبود رابطه جنسی با هیسترکتومی

بهمن ۲۱, ۱۳۹۵

بهبود رابطه جنسی با هیسترکتومی

بهبود رابطه جنسی با هیسترکتومی با نظر متخصص زنان در شیراز

برای برخی از زنان، رضایت رابطه جنسی می تواند بعد از هیسترکتومی بهبود پیدا کند. در واقع بهبود رابطه جنسی بعد از این جراحی به دنبال خواهد بود.

به گفته متخصص زنان در شیراز طبق تجربه یک بیمار، تمام دوستان، آشنایان و پدر و مادر به او اصرار می کردند که هیسترکتومی انجام دهد. او می گوید که :”داستان هایی درباره اینکه زندگی جنسی چطور به هم ریخت، شنیدم.” این خانم ۳۹ ساله می گوید. حتی جراحی را چند سالی عقب انداخت تا علائم فیبروئیدهای رحمی اش تشدید پیدا کرد. درد پاها،  گرفتگی های پشت هم، دوره های قاعدگی که به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز طول می کشید. به خاطر همین عمل را انجام داد.

سورپرایز بزرگ چه بود؟ زندگی جنسی او تا بحال به این خوبی نبوده است و بهبود رابطه جنسی در زندگی اش دیده شده؛ توصیه هر پزشک متخصص و متخصص زنان در شیراز نیز همین می باشد.

مطالعات جدید مطالعات قدیمی را رد می کند !

بی میلی زنان به انجام هیسترکتومی به خاطر نگرانی در مورد کاهش رضایت جنسی شان بی اساس نیست. مطالعاتی که در مجله پزشکی انگلیسی زنان و زایمان منتشر شده ، گزارش کرده که بین ۱۳ تا ۳۷% از زنان اعلام کردند بعد از هیسترکتومی زندگی جنسی شان بدتر شده است.

گرچه مطالعات اخیر یافته اند که عملکرد جنسی به طور کلی بعد از هیسترکتومی بهبود یافته است. به مدت دو سال، محققان دانشگاه مریلند عملکرد جنسی زنان در فواصل منظمی پس از هیسترکتومی را دنبال کرده بودند. یکی از نویسندگان این تحقیق می گفت ” ما شاهد کاهش درد به طور چشمگیری بعد از رابطه جنسی شدیم.”

بهبود رابطه جنسی با هیسترکتومی با نظر متخصص زنان در شیراز

دوسال بعد از جراحی، ۷۶.۷% زنان رابطه جنسی داشتند، در مقایسه با آن هایی که قبل از جراحی داشتند،۷۰.۵%بودند. تعدادی که درد در حین رابطه جنسی داشتند گزارش کردند از ۱۸.۶% به ۳.۶% کاهش یافته بودند. ناتوانی برای رسیدن به ارگاسم از ۷.۶% به ۴.۹% کاهش یافته بود. و میل جنسی کم هم از ۱۰.۴% به ۶.۲% افت پیدا کرده بود. در همه ۱۱۰۱ زن بین سنین ۳۵ تا ۴۹ سال مطالعه را تکمیل کردند؛ ۹۰% هنوز وارد یائسگی نشده بودند.

جراحی :

طبق آخرین داده های هیسترکتومی از مرکز فدرال برای کنترل و پیشگیری بیماری، که سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۳ را پوشش می دهد، زنان به احتمال زیاد هیسترکتومی دارند، بین سنین ۴۰ و ۴۴ سال هستند، در حالی که ۳۶% بین سنین ۲۵ تا ۳۹ سال هستند.

منبع : http://www.webmd.com