بیماری های بعد از یائسگی که زنان را به ستوه می آورد!

آزمایشاتی که به گفته متخصص زنان در شیراز زنان باید بدهند
به گفته متخصص زنان در شیراز این ۸ آزمایش را خانم ها باید انجام دهند!
آبان ۱۵, ۱۳۹۵
کاهش دردهای قاعدگی
راه حلی معجزه آسا برای خلاصی از دردهای قاعدگی
آبان ۱۷, ۱۳۹۵

بیماری های بعد از یائسگی که زنان را به ستوه می آورد!

بیماری های بعد از یائسگی به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز

بیماری های بعد از یائسگی در بین همه زنان شایع است و اینگونه آنان را به ستوه آورند! اما چه بیماری هایی هستند؟! متخصص زنان در شیراز بیماری های بعد از یائسگی را برای شما مطرح می کند.

یکی از بیماری های بعد از یائسگی که ممکن است زنان را تهدید کند، سرطان سینه است. اما واقعا همچنین اتفاقی می افتد؟ به چه صورت؛ کاهش می یابد یا تشدید می شود؟ به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز با کاهش سطح استروژن و یائسگی بعد از آن خطر تشدید سرطان سینه پایین می آید. البته در زنانی که مبتلا هستند.

در ادامه جراح و متخصص زنان در شیراز اشاره می کند، که بعد از گذشت زمان کوتاهی از شروع دوران بلوغ، فعالیت های تخمدان منظم می شود. در واقع با ترشح هورمون هایی هر یک اثرات متفاوتی روی بدن می گذارند. اولین اثر ترشح این هورمون ها، بافت رحمیست که در دوهفته اول دوره باعث رشد آن می شود و از هفته سوم بخاطر هورمون ها متوقف شده و سپس ریزش آن به همراه است که منجر به عادت ماهانه می شود.

جراح و متخصص زنان در شیراز در ادامه افزود : معمولا از سنین ۳۵ سالگی به بعد به دلیل کهولت تخمدان ها این سیکل دچار نامنظمی می شود. بسیاری از خانم ها نگران این موضوع هستند. اما طبیعی است و به خاطر تغییرات هورمونی بدن می باشد. در ادامه این تغییرات، لکه بینی هایی قبل از عادت ماهانه می باشد یا دردهای سینه، که کم کم منجر به متوقف شدن تخمدان ها و در نهایت یائسگی می شود.

بیماری های بعد از یائسگی طبق نظر جراح و متخصص زنان در شیراز

معمولا هم سن یائسگی بین ۴۰ تا ۵۰ سال می باشد. گاه بعضی در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی دچار یائسگی می شوند، که به عنوان POF یا یائسگی زودرس شناخته می شود.

به خاطر اینکه هورمون های استروژن در بدن زنان قبل از یائسگی ترشح می شود، بیماری های قلبی و سکته های قلبی در زنان کمتر از مردان دیده می شود. اما تحت تاثیر همین هورمون و توقف آن، احتمال خطر بروز پوکی استخوان هم در این افراد بالا می باشد. بسیاری از خانم ها شکایت از گرگرفتی، یا احساس گرمای شدید در این دوران را دارند. که همه اینها برمی گردد به کاهش تولید هورمون استروژن. حتی مشکلات ادراری و افسردگی هم از دیگر علائم بیماری های بعد از یائسگی هستند؛ خشکی مجاری ادرار، سوزش و تکرر ادرار.