بیماری های مقاربتی و بارداری

ورزش های بعد از جراحی هیسترکتومی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶
کاهش میل جنسی زنان به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
میل جنسی کم در زنان به چه معنی است؟
فروردین ۲۰, ۱۳۹۶

بیماری های مقاربتی و بارداری

بیماری های مقاربتی در بارداری

توصیه بهترین متخصص زنان در شیراز : بیماری های مقاربتی در بارداری را جدی بگیرید!

خطرهایی برای سلامتی به حساب می آیند که در دوران بارداری منجر به بیماری های مقاربتی و جنسی می شوند. همانطور که بهترین متخصص زنان در شیراز توصیه داشت، زنان باردار بیشتر در معرض چنین بیماری های مقاربتی قرار می گیرند، یا عفونت های جنسی. اگر باردار هستید باید درباره این عفونت جنسی منتقله بدانید.

آیا نیاز به آزمایشی برای بیماری منتقله جنسی در دوران بارداری می باشد؟

این بیماری ها در بارداری با توجه به خطراتی که دارد برای سلامتی نوزاد بسیار خطرناک است. در نتیجه تشخیص بیماری های مقاربتی مثل ویروس HIV، هپاتیت B، کلامیدیا و سلفیس در اولین جلسه ویزیت زنان صورت می گیرد. سوزاک و هپاتیت C هم آزمایش می شود ، آن هم یکبار در طول دوران بارداری که بتوان این عفونت هایی که زن را در معرض خطر قرار می دهد را تشخیص داد.

حتی اگر این آزمایش را قبلا دادید، دوباره در دوران بارداری آزمایش دهید. ممکن است این بیماریها را داشته باشید و هیچ علائمی هم نداشته باشند. مطمئن شوید که به پزشکتان درباره تجربه چنین بیماری می گویید.

بیماری های مقاربتی در بارداری

چطور این بیماریها روی جنین تاثیر می گذارد؟

این بیمارها می توانند باعث یکسری عوارض شوند :

ویروس HIV : این ویروس از مادر به فرزند منتقل می شود، چه در دوران بارداری، و چه بعد از زایمان و شیردهی. البته قبل از بارداری یا زودتر تشخیص داده می شود تا خطر انتقال آن کمتر شود.

هپاتیت B : این نوع از عفونت کبد از مادر به فرزند در دوران بارداری منتقل می شود. بزرگترین خطر انتقالی که رخ می دهد برای زن بارداریست که نزدیک به زایمانش است و آلوده به این ویروس می باشد.

کلامیدیا : در صورت عدم درمان، کلامیدیا در دوران بارداری باعث زایمان زودرس، پارگی زودرس غشا و وزن کم جنین هنگام تولد شود. در دوران بارداری از مادر به فرزند منتقل می شود.

سفلیس : سفلیس در دوران بارداری از مادر به فرزند منتقل می شود. باعث زایمان نوزاد نارس، مرده زایی و در برخی موارد مرگ پس از تولد جنین می شود. بعدها ممکن است مشکلاتی در اندام نوزاد ایجاد کند.

سوزاک : باعث سقط جنین، نوزاد نارس، پارگی زودرس غشا و وزن کم هنگام تولد جنین می شود.

هپاتیت C : تحقیقات نشان داده که این نوع از هپاتیت در دوران بارداری باعث زایمان زودرس، وزن کم جنین در هنگام تولد می شود. این نوع از عفونت کبدی می تواند از مادر به فرزند در دوران بارداری منتقل شود.

منبع : http://www.mayoclinic.org