به گفته بهترین متخصص زنان تومورهای شایع در سینه زنان چیست؟

ترشحات واژن نشانه چه چیزی است؟
ترشحات واژن در زنان نشانه چیست؟
آبان ۲۵, ۱۳۹۵
نظر متخصص زنان در شیراز درباره افتادگی مثانه چیست
برای درمان افتادگی مثانه چکار باید کرد؟
آبان ۲۹, ۱۳۹۵

به گفته بهترین متخصص زنان تومورهای شایع در سینه زنان چیست؟

علائم سرطان سینه

تورمورهای شایع در سینه زنان و نحوه تشخیص آن ها :

به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز، خیلی از خانم ها با شنیدن نام تومور یا غده به یاد سرطان سینه می افتند. تا جایی که درباره واژه تومورهای شایع در سینه زنان می شنوند، خود را معاینه می کنند. با این کار توده های طبیعی هم به نظرشان غیر طبیعی می آید.

بهترین متخصص زنان در شیراز اشاره می کند که یکی از تومورهای شایع در سینه زنان بیماری فیبروکیستیک سینه است. دو تا از شایعترین بیماری ها در خانم ها، فیبروکیستیک و فیبروآدنوم می باشند. شایعترین آن فیبروکیستیک می باشد. معمولا دوطرفه است و در دوران بارداری دیده می شود. معمولا در سنین ۳۵ سالگی تا ۵۵ سالگی بیشتر اتفاق می افتد. معمولا علائمی مانند درد و حساسیت هم دارد.

اگر می خواهید علائم آن دیده شود، ممکن توده بدون علامت، نرم، متحرک و یا قابل فشردن را حس کنید. توده های فیبرومی معمولا با درد و حساسیت همراهند. گاه هم به صورت ترشحات از نوک سینه همراه هست. همزمان قبل از خونریزی قاعدگی و بزرگ شدن کیست ها، بیمار احساس ناراحتی می کند. بهترین متخصص زنان در شیراز می گوید که این کیست ها حالت مایع و جدار نازک دارند. برای بهبودی باید مصرف قهوه، کافئین و چای و شکلات را قطع کنید.

توده های شایع در سینه زنان به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز

فیبروآدنوم سینه دیگر بیماری شایع سینه می باشد. بهترین متخصص زنان در شیراز این تومور را تومور خوش خیم می داند. درواقع از تومورهای سفت، کوچک و متحرک تشکیل شده است. بیماری بدون درد که در سنین ۲۰ تا۳۵ سالگی دیده می شود. حتی ممکن است در نوجوانان هم دیده شود. البته بعد از یائسگی هم ممکن است پدیدار شود. بعضی می گویند که ممکن است علت هورمونی داشته باشد و به هورمون استروژن ربط داشته باشد. البته نکته مثبتش خوش خیم بودنش است. اما در زمان بارداری تمایل به بزرگ شدن دارد.

در سن ۴۰ سالگی به توصیه متخصص زنان باید ماموگرافی سالانه انجام شود. زیرا زنان گاه ببه دلیل سابقه خانوادگی هم در معرض خطرند. اگر تومور در سینه باشد، تورفتگی نوک پستان را مشاهده خواهید کرد. نیز زخم و قرمزی، فرورفتگی یا زخم روی سینه هم نشانه های مشکوکی هستند.