تمریناتی که برای افتادگی مثانه معجزه می کند!

نظر بهترین متخصص زنان در شیراز درباره علائم آندومتریوز چیست؟
درباره آندومتریوز چه می دانید؟
آبان ۳۰, ۱۳۹۵
بد بو شدن واژن به خاطر چیست؟ | بهترین متخصص زنان در شیراز
علت بد بو شدن واژن در زنان چیست؟
آذر ۲, ۱۳۹۵

تمریناتی که برای افتادگی مثانه معجزه می کند!

تمرینات کگل برای جلوگیری از افتادگی مثانه به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز

درمان غیر جراحی افتادگی مثانه

اولین راهی که به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز پیشنهاد می کنیم، درمان غیر جراحی است.

به این صورت که گاه از وسایل داخل واژنی استفاده می شود. اما بهترین درمان، تمرین کگل است. ورزش های عضلات کف لگن، که مثانه را محکم در جایگاهش نگه می دارد. نیز منجر به عدم افتادگی مثانه می شود. این ورزش در دهه ۱۹۴۰ میلادی توسط متخصص زنان آرنولد کگل ابداع شد. این ورزش از افتادگی رحم هم جلوگیری می کند. در واقع به تقویت عضله pc می پردازد. زنانی هم که در دوران بارداری این ورزش را انجام دهند، بی اختیاری پس از زایمان را می توانند کنترل کنند. حتی بافت مهبل پس از زایمان که کمی شل می شود را جمع می کند.

طبق نظر جراح و متخصص زنان در شیراز دیگر فایده این ورزش درد زایمان را آسان و کم می کند. حتی اختلالات جنسی در آقایان مثل کمردرد پس از انزال و زودانزالی را درمان می کند.

اما نحوه انجام این ورزش به این شرح می باشد. ابتدا باید عضلات مهبل و معقد را سفت کنید. مانند زمانی که جلوی ادرارتان را می گیرید. ۸ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید و بعد آزاد کنید. در تمرینات کگل نباید عضلات شکم و نشیمنگاه حرکت کنند.

تمرینات کگل برای جلوگیری از افتادگی مثانه به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز

اما تمریناتی که سیکل بلندی دارند. ابتدا عضله pc را منقبض کرده و ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس رها کنید. این سیکل باید ۱۵ مرتبه تکرار شود. سپس ۱ دقیقه تمامی عضلات را آزاد کرده و ورزش های با سیکل کوتاه انجام دهید.

اما اگر می خواهید سیکل کوتاهی داشته باشد، اینطور انجام دهید. عضله pc را یک ثانیه منقبض و یک ثانیه رها کنید. باید ۱۰ مرتبه انجام دهید. حتما دم و بازدم را انجام دهید و عضلات شکم را سفت نکنید. سعی کنید چنین تمریناتی را بخشی از برنامه روزانه تان کنید. و به طور مرتب انجام دهید.