خشک کردن ناحیه تناسلی با دستمال ممنوع!

خطرات دوران قاعدگی با نظر جراح و متخصص زنان در شیراز
درباره پیچ خوردن تخمدان چه می دانید؟
دی ۷, ۱۳۹۵
خشک کردن ناحیه تناسلی با حوله های سفید نخی به توصیه بهترین متخصص زنان در شیراز
چرا برای خشک کردن ناحیه تناسلی از دستمال استفاده نکنیم؟
دی ۹, ۱۳۹۵

خشک کردن ناحیه تناسلی با دستمال ممنوع!

خشک کردن ناحیه تناسلی و نظر جراح متخصص زنان در شیراز

خشک کردن ناحیه تناسلی با دستمال کاغذی چرا ممنوع است؟ علت ممنوعیت این کار چیست؟

خشک کردن ناحیه تناسلی با نظر جراح و متخصص زنان در شیراز :

ناحیه تناسلی قسمتی بسیار حساس می باشد. پس باید مراقبت های لازم را در آن در نظر گرفت. برای خشک کردن ناحیه تناسلی بسیاری از خانم ها از این دستمال های کاغذی استفاده می کنند. اما به دلیل شیمیایی بودن مواد آن ممکن است منجر به ضایعات پوستی و … شود.

مضرات دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی چیست؟

جراح و متخصص زنان در شیراز معتقد است که برای پیشگیری از عفونت های قارچی بهتر است از دستمال کاغذی استفاده شود. مخصوصا بعد از اینکه از دستشویی استفاده کردید، خوب خود را خشک کنید. اما جدا از آن هشدارهایی هم در استفاده از این دستمال ها باید یاداور شد.

خشک کردن ناحیه تناسلی و نظر جراح متخصص زنان در شیراز

علت عدم استفاده از دستمال کاغذی به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز :

ناحیه تناسلی به دلیل حساس بودنش با هر نوع محرک خارجی تحریک می شود. به همین دلیل  می تواند منجر به مشکلات پوستی مختلف شود. علاوه بر آلرژی های پوستی، مشکلاتی همچون خارش، سوزش، قرمزی، خشکی و التهاب در ناحیه تناسلی خواهید داشت. تماس مداوم با دستمال، به مرور سبب ایجاد ضایعاتی مثل زگیل تناسلی خواهد شد.

همچنین دانه های ریز و همرنگ پوست هم ممکن است در قسمت داخلی لبه های ناحیه تناسلی دیده شود. ضایعاتی بدون درد و سوزش که امکان انتقال نیز ندارند. این دانه ها پاپیلوماتوز نامیده می شوند. پاپیلوماتوزها با دستمال کاغذی تحریک و تشدید می شوند.

توصیه آخری که برای شما داریم :

برخی از خانم ها هم بخاطر استفاده از پدهای بهداشتی دچار خارش و التهاب پوست می شوند. از پدهای پنبه ای غیر معطر نیز می توانید استفاده کنید. یا اینکه مارک پد خود را تعویض کنید. اگر به هردلیلی مجبور به استفاده از دستمال شدید، ایرادی ندارد. اما فقط قسمت های خارجی و کناره های پاهای خود را خشک کنید.