درمان خارش واژن

خانم های خانه دار سرطان سینه نمی گیرند!
اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
واژینوپلاستی
جراحی افتادگی لگن
اسفند ۲۹, ۱۳۹۵

درمان خارش واژن

خارش واژن یا سوزش هر قسمتی از بدن ناراحت کننده است. اما زمانی که در نواحی حساس مثل واژن و وولوا(لب ها و دهانه واژن) چنین اتفاقی می افتد، بسیار ناراحت کننده می شود. بیشتر خارش و حساسیت واژن نگرانی و مساله بزرگی نیست. اما به خاطر اینکه علائمی از عفونت هستند، همیشه یک ایده خوب هست که به پزشک متخصصتان زنک بزنید.

چطور می توان خارش، سوزش و حساسیت واژن را درمان کرد؟

به نظر جراح و متخصص زنان در شیراز این حساسیت خودش خوب می شود. در صورتی که حساسیت ادامه پیدا کند، بدتر شود، و یا بعد از درمان برگردد، باید با متخصص یک ملاقاتی داشت. پزشک می تواند لگن را معاینه کند. پزشک همچنین نمونه ای ترشحات را می گیرد تا ریشه این مشکل را دریابد.

درمان خارش واژن

اینکه چطور می شود احساس ناراحتی در واژن را درمان کرد به شرایطی بستگی دارد که باعث این مشکل شده اند :

1. واژینوز و بیماری های مقاربتی که با آنتی بیوتیک و آنتی پاراسیتیک درمان می شوند.
  2. عفونت ناحیه تناسلی که با داروهای ضد قارچ درمان می شوند. به شکل کرم، پماد یا شیاف می باشند که می توانند استفاده شوند.  یا اینکه به صورت خوراکی مصرف شوند. این داروها را بدون نسخه هم می توانید از داروخانه تهیه کنید، با دوز های مختلف مثل یک روزه، سه روزه یا هفت روزه. حتما قبل از تهیه داروها با پزشکتان در این باره مشورت کنید.
  3. خارش های مرتبط با یائسگی که می تواند با کرم استروژن، کپسول یا قرار دادن حلقه در واژن حل شود.
  4. دیگر انواع خارش و سوزش که با کرم و لوسیون ها جواب می دهند، به دنبال آن التهاب را هم کاهش می دهند. کرم استروئید تجویزی که سوزش اسکلروز پلان را کاهش می دهد.
  5. در دختران جوان مهم اینست که هیچ خارش، سوزش یا تحریکی به پزشک گزارش نشود، زیرا این علائم می توانند نشانه ای از یک سواستفاده جنسی باشند.

منبع : http://www.webmd.com