درمان چسبندگی رحم به چه صورت است؟

عفونت ادراری زنان به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
درمان عفونت ادراری به روش خانگی!
آذر ۱۶, ۱۳۹۵
تبخال تناسلی چیست و چطور درمان می شود
علت خونریزی واژن بعد از رابطه جنسی چیست؟
آذر ۱۷, ۱۳۹۵

درمان چسبندگی رحم به چه صورت است؟

چسبندگی رحم به چه صورت درمان می شود؟

روش های درمان چسبندگی رحم چه می باشند؟

جراح و متخصص زنان در شیراز برای درمان چسبندگی رحم ، عمل جراحی و برداشتن قسمت های چسبیده به دیواره رحم توصیه می کند که هیستروسکوپی را انجام دهند.

پس از عمل نوعی وسیله مثل سوند پلاستیکی را موقتا در داخل رحم قرار می دهند که دیواره های رحم را بخاطر جلوگیری از چسبندگی مجدد، جدا نگه دارد.

درمان های هورمونی هم که با تجویز استروژن و پروژسترون صورت می گیرد، هم چنین داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی هم گزینه های پیشنهادی پزشکان هستند.

جراح و متخصص زنان در شیراز سونوگرافی ترنس واژینال را بخاطر شناسایی و مشاهده ضخامت لایه های چسبنده داخل رحم پیشنهاد می کند. چون به این طریق بهتر می توان نسبت به منطقه ای که باید جراحی شود می توانند نظر دهد. هم چنین ممکن است از بافت داخل آندومتر (لایه پوششی داخلی رحم) نمونه برداری کند تا از طبیعی یا غیر طبیعی بودن بافت داخل رحم مطلع شود. استروژن خوراکی هم پزشک متخصص زنان پیشنهاد می کند که علاوه بر تقویت رشد پوشش داخلی رحم را در پی دارد و از رشد مجدد بافت زخم در رحم جلوگیری می کند.

درمان چسبندگی رحم با نظر بهترین متخصص زنان در شیزار

گاه جراح و متخصص زنان به شما ۷ تا ۱۴ روز پس از انجام اولین عمل، عمل دیگری توصیه می کند که مانده های احتمالی از چسبندگی رحم را بررسی می کند. در جراحی از ابزار کوچک و انعطاف پذیری به اسم هیستروسکوپ برای شناسایی بافت های چسبنده استفاده می کند که مجددا تشکیل شده اند. با کمک این ابزار این بافت ها را از بین می برد. این فرآیند تا ۷ الی ۱۴ روز ادامه دارد تا زمانی که دیگر بافت چسبنده ای داخل رحم دیده نمی شود. این جراحی بیشتر از سه مرتبه انجام نمی شود.

روش دیگر قرار دادن بالون داخل رحم است. وسیله ایست همانند آی یو دی داخل رحمی، که پس از اولین جراحی در درون محفظه رحم قرار می گیرد تا از رشد مجدد بافت های چسبنده جلوگیری کند. بخاطر همین پوشیدن شلوارهای تنگ و فاق کوتاه از عمده ترین دلایلی هستند که باعث بروز چسبندگی رحم در زنان و دختران می شوند.