دو رحمی بودن زنان به چه معنی است؟

لاپاروسکوپی
از لاپاروسکوپی چه می دانید؟
آذر ۲۵, ۱۳۹۵
درمان ویار حاملگی به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
خانم ها با ویار حاملگی چه کنند؟
آذر ۲۸, ۱۳۹۵

دو رحمی بودن زنان به چه معنی است؟

دو رحمی بودن زنان طبق نظر جراح و متخصص زنان در شیراز

دو رحمی بودن چیست؟ علت دو رحمی بودن چیست؟

از جمله سوالاتی که شاید ذهنتان را درگیر کند. عارضه دو رحمی بودن زنان به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز خیلی نادر است. حتی گاهی اوقات هم تشخیص داده نمی شود. اما همین عارضه عواقب جدی به دنبال دارد. جراح و متخصص زنان در شیراز بر این نظر است که افراد دارای چنین عارضه ای دچار سقط جنین و نوزاد نارس می شوند.

حتی جراح و متخصص زنان در شیراز اشاره دارد که رحم ابتدا به شکل دو لوله می باشد. دو لوله کوچک که به هم متصل می باشند و عضوی بزرگ و توخالی به نام رحم را تشکیل می دهند. گاهی اوقات هم این دو لوله کاملا به هم وصل نمی شوند و هرکدام جداگانه رشد می کنند. اینگونه است که دو رحم در بدن نوزاد تشکیل می شود.

به گفته و تشخیص جراح و متخصص زنان در شیراز عارضه دو رحمی بودن زنان ممکن است اینطور باشد که یک دهانه به یک واژن داشته باشند و یا هر رحم یک دهانه جدایی داشته باشد. گاه گفته می شود ممکن است دو واژن وجود داشته باشد. از

از جمله عوارضی هم که دو رحمی بودن زنان ممکن است در پیش داشته باشد، درد لگن، سقط جنین مکرر و زایمان زودرس می باشد. پس باید چنین بیماری تشخیص زودهنگام در پیش داشته باشد. خصوصا اگر تصمیم به بارداری دارید یا سقط جنین مکرر داشته اید.

دو رحمی بودن زنان طبق نظر جراح و متخصص زنان در شیراز

از علائم احتمالی دو رحمی بودن عبارت است از :

۱.درد و فشار غیر عادی قبل از قاعدگی یا حتی در طی آن

۲.خونریزی های غیر عادی در زمان قاعدگی مثلا خونریزی های زیاد

از جمله راه های تشخیص دورحمی بودن که توسط معاینه متخصص زنان زایمان صورت می گیرد :

آزمایشاتی همچون سونوگرافی و سونوهیستوگرام

در سونوهیستوگرام بعد از تزریق یک مایع از طریق واژن و دهانه رحم به داخل رحم، اسکن سونوگرافی انجام می شود. اینگونه پزشک مشکل را تشخیص می دهد.

راه دیگری که پیشنهاد می شود، MRI می باشد. در صورتیکه باردار باشید و دارای دو رحم باشید، خطر ابتلا به عوارض بارداری در شما بیشتر از بقیه می باشد. زیرا اندازه رحم در شما کوچکتر است.

هیستروسالپینوگرافی که ماده ای رنگیست از طریق دهانه رحم وارد رحم می شود. هنگامی که این ماده رنگی در اندام های تناسلی حرکت می کند، برای تعیین اندازه و شکل رحم با اشعه ایکس عکسبرداری می شود.