چرا عفونت ادراری در زنان بیشتر دیده می شود؟

چسبندگی رحم ؛ به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز
چسبندگی رحم چیست و علل پیدایش آن چیست؟
آذر ۱۱, ۱۳۹۵
چسبندگی رحم به چه صورت درمان می شود؟
برداشتن تخمدان به چه دلیلی است؟
آذر ۱۵, ۱۳۹۵

چرا عفونت ادراری در زنان بیشتر دیده می شود؟

عفونت ادراری زنان به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز

عفونت ادراری در زنان بیشتر از مردان دیده می شود!

جراح و متخصص زنان در شیراز نظر بر این دارد که علت عفونت ادراری زنان وجود باکتری به نام E.Coli می باشد. .

به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز یکی از شایعترین علت ها هم به خاطر بهداشت نامناسب و رابطه زناشویی می باشد. معمولا در خانم ها عفونت ادراری از ۳ سالگی به بعد مشاهده می شود. همچنین طول مجرای ادراری در خانم خیلی کوتاهتر از آقایان است.

همانطور که جراح و متخصص زنان در شیراز اشاره کرد، تماس جنسی هم تاثیر بسزایی دارد. زیرا در هر تماسی حجم زیادی از میکروب وارد مجرای ادرار می شود. به خاطر همین بعد از تماس جنسی باید خانم بلافاصله ادرار کند. یا حتی حجم مایعاتی که استفاده می کند را کم کند. قطع و وصل جریان ادرار در هنگام ادرار کردن هم منجر به عفونت می شود. یا اینکه بر می گردد به بهداشت فردی که شاید رعایت نشود و منجر به چنین عارضه ای شود.

عفونت ادراری زنان به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز

در بالا متخصص زنان خوب اشاره به باکتری E.coli کرد. در واقع به خاطر یک عفونت باکتریال که در آن سیستم ادراری توسط باکتری ها مورد حمله قرار می گیرد. معمولا نصف خانم ها در طول زندگی شان حداقل یک بار را دچار عفونت می شوند. معمولا هم  عفونت ادراری همان عفونت دستگاه تحتانیست که شامل کلیه ها، حالب، مثانه و مجرای ادراری می باشد.

گاه هم به خاطر باکتری های روده هم می باشد. به خاطر اینکه این باکتری ها در اطراف مقعد و اطراف دهانه واژن زندگی می کنند. در واقع از نواحی مقعد به طرف مجرای ادرار حرکت می کنند و وارد سیستم ادراری می شوند. پس اگر می گوییم ممکن است یکی از علت ها تماس جنسی باشد، به خاطر همین باکتری های اطراف دهانه واژن است. عفونت ها و بیماری های آمیزشی هم هستند که با عفونت ادراری تفاوت دارند. شامل سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا، و یا زونا. چون مجرای ادراری در مجاورت واژن است و با بیماری های آمیزشی این بیماری ها وارد واژن شده و به سمت مثانه و کلیه ها می روند.