برای درمان افتادگی مثانه چکار باید کرد؟

علائم سرطان سینه
به گفته بهترین متخصص زنان تومورهای شایع در سینه زنان چیست؟
آبان ۲۶, ۱۳۹۵
نظر بهترین متخصص زنان در شیراز درباره علائم آندومتریوز چیست؟
درباره آندومتریوز چه می دانید؟
آبان ۳۰, ۱۳۹۵

برای درمان افتادگی مثانه چکار باید کرد؟

نظر متخصص زنان در شیراز درباره افتادگی مثانه چیست

افتادگی مثانه چیست؟ چند نوع می باشد؟ علائم آن چیست؟

مثانه جز اعضایی می باشد که در ناحیه لگن می باشد و ادرار در آن ذخیره می شود. به گفته متخصص زنان در شیراز هنگامی که حجم مشخصی از مثانه بر شد، باید سریعا آن را خالی کرد. در واقع این پروسه اینطور است که گیرنده های عصبی مثانه پیام هایی به مغز می فرستند. اینجاست که فرد احساس می کند باید ادرار کند تا مثانه اش خالی شود.

اما با نظر متخصص زنان در شیراز افتادگی مثانه امروزه مشکل بسیاری از زنان می باشد و بسیار شایع است. ساده بگوییم نمی توانند ادرار خود را نگه دارند. البته در آقایان بسیار نادر است.

از نظر شدت افتادگی مثانه به چهار درجه تقسیم می شود.

درجه اول خفیف می باشد : مثانه کمی به داخل واژن حرکت می کند.

درجه دوم : پزشک متخصص زنان در حین معاینه تشخیص می دهد که مثانه بیمار خیلی به داخل واژن هل داده شده است. در واقع قسمتی در حدود نصف آن را اشغال کرده است. متخصص زنان در شیراز توصیه می کند در افتادگی مثانه درجه دو به بعد باید عمل جراحی انجام شود. امروز جراحی با لاپاراسکوپی انجام می شود؛ که نیازی به باز کردن شکم بیمار نیست. عضلات به سمت بالا کشیده می شوند.

درجه سه : لمس مثانه تا پایین واژن بیمار می باشد.

درجه چهار : گاه اینقدر شدید می شود که با کمی زور زدن بیمار، مثانه کاملا از دهانه واژن بیرون می زند. به گفته متخصص زنان در شیراز احتمال بروز عفونت های مثانه، رحم، دهانه رحم و بواسیر می باشد.

افتادگی مثانه بیشتر زمانی رخ می دهد که زایمان های متعدد طبیعی در پیش بوده است. معمولا زایمان های دوقلو مهمترین علت کش آمدن و شل شدن عضلاتی هستند که نقش حمایتی از مثانه را به عهده دارند. به همین دلیل متخصصین زنان توصیه می کنند ورزش را بعد از زایمان رها نکنند.

افتادگی مثانه به گفته متخصص زنان در شیراز چیست؟

علائم افتادگی مثانه :

معمولا فرد بیمار در ناحیه واژن احساس پری و فشار می کند. یا وقتی به آن دست می زند، حس یک توپ گرد را دارد. بی اختیاری ادراری از مهمترین علامت های آن می باشد. مثلا بیمار با یک سرفه، خنده، یا عطسه ادرارش می ریزد.

کمردرد به مدت طولانی در حالت ایستاده.

گاه ادرار باقی مانده در مثانه، باعث عفونت ادراری مکرر و تجمع باکتری می شود.

برای حل این مشکل ورزش ها و راه های درمانی می باشد که در مطالب بعدی برایتان خواهیم گفت.