عمل لابیا ماژور
تابحال به جوانسازی واژن فکر کرده اید؟
بهمن ۲۴, ۱۳۹۵
یائسگی و بی خوابی از نظر بهترین متخصص زنان در شیراز
یائسگی باعث بی خوابی می شود!
اسفند ۱, ۱۳۹۵

علائم بواسیر در زنان

بواسیر همیشه علائمی ندارد، پس باید خودتان تشخیص بدهید.

اغلب اوقات شامل :

1. احساس ناراحتی می کنید، خارش یا دردی در ناحیه اطراف مقعد خود حس می کنید
  2. دیدن خون روی کاغذ توالت یا در کاسه توالت زمانی که از دستشویی استفاده می کنید
  3. توده های برآمده صورتی رنگ و مرطوب اطراف لبه یا خارج از مقعدتان حس می کنید(ممکن است بنفش یا آبی شوند.)

چه زمانی نزد پزشک بروید :

حتی اگر فکر می کنید که بواسیر باشد، باید نزد پزشک مراجعه کنید و علت خونریزی مقعدتان را جویا شوید. می تواند نشانه ای از بیماری کرون، دیورتیکولیت و سرطان روده بزرگ باشد. شقاق مقعد می تواند باعث خونریزی و درد شود. پس باید مطمئن شوید که تشخیص درست و درمان را در پیش می گیرید.

اگر بواسیرتان خیلی دردناک است یا بهتر نمی شوید، بعد از اینکه از درمان خسته شدید، به پزشکتان اجازه دهید چنین مساله ای را بداند.

تشخیص و آزمایش :

پزشکتان پشتتان را نگاهی می اندازد. ممکن است با دستکش انگشتهایش را روغنی کرده و با ابزاری مقعدتان را معاینه کند. یک آنوسکوپ توخالی، لوله ای روشن به اندازه چند اینچ برای مشاهده روده استفاده می شود. یک پروتوسکوپ هماند آنوسکوپ کار می کند، اما به پزشک اجازه دهید که مقعدتان را بیشتر ببیند.

ممکن است نیاز به آزمایش های دیگری داشته باشید. برای اینکه شاید نیاز به پیدا کردن بواسیر داخلی باشد که باعث خونریزی مقعد شده است.

سیگموئیدوسکوپی در بخش های پایینی روده بزرگ یا سیگوئید و کولونوسکوپی دیده می شود. هر دو از لوله های منعطفی که روشن هم هستند استفاده می کنند که از مقعد به داخل روده می رود.

رادیوگرافی باریوم ایکس-ری می تواند طرحی کلی از کل داخل روده بزرگ را نشان دهد. اول اینکه مقداری باریوم دریافت می کنید، سپس یک تکنسین عکس های رادیوگرافی را از دستگاه گوارشتان در قسمت های پایین تر می گیرد.

منبع : http://www.webmd.com