علت خارش واژن چه می باشد؟

یائسگی و بی خوابی از نظر بهترین متخصص زنان در شیراز
یائسگی باعث بی خوابی می شود!
اسفند ۱, ۱۳۹۵
خلاصی از دردهای قاعدگی به گفته متخصص زنان در شیراز
خلاصی از دردهای قاعدگی
اسفند ۸, ۱۳۹۵

علت خارش واژن چه می باشد؟

علت خارش واژن از نظر جراح و متخصص زنان در شیراز

علت خارش واژن از نظر جراح و متخصص زنان در شیرازعلت خارش واژن از نظر جراح و متخصص زنان در شیراز

خارش واژن و یا سوزش آن می تواند منجر به ناراحتی شود. اما زمانی که چنین چیزی در ناحیه حساس واژن و قسمت لبه و دهانه واژن اتفاق می افتد، می تواند باعث ناراحتی شود. اما به خاطر اینکه می توانند علائم عفونت باشند، همیشه یک ایده خوب اینست که نزد یک متخصص زنان بروید.

جراح و متخصص زنان در شیراز علل رایج خارش واژن ، سوزش، و حساسیت را شامل موارد زیر می داند :

واژینوز باکتریال : داشتن یک ترکیب سالم از باکتری ها به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز طبیعی است. اما باکتری هایی به اشتباه رشد می کنند که می توانند منجر به عفونت شوند. در کنار خارش دیگر علائمی هم می باشند. این علائم با واژینوز باکتریال همراه شده و متورم می شوند، منجر به سوزش، ترشح و بوی ماهی می گیرند.

بیماری های مقاربتی : کلامیدیا، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، تریکومونا، سوزاک که همه می توانند باعث شوند واژن خارش گرفته و پدیدار شدن علائم دیگر باشد.

عفونت قارچی ( کاندیدیاز واژن) : حدود سه از هز چهار نفر زن عفونت قارچی دارند. آن هم در یک برهه از زندگی شان. عفونت های قارچی زمانی رخ می دهند که قارچ، کاندیدیا بیش از حد در واژن رشد می کنند. بارداری، مقاربت، آنتی بیوتیک ها، و ضعف سیستم ایمنی بدن می توانند منجر به این شوند که زن احتمال زیاد عفونت قارچی بگیرد. به علاوه خارش و حساسیت، عفونت قارچی ترشحات پنیری، سفید و ضخیم تولید می کند.

علت خارش واژن از نظر جراح و متخصص زنان در شیراز

یائسگی : با کاهش تولید استروژن در پایان سالی های تولید مثل، می تواند دیواره واژن را نازک و خشک کند. حتی می تواند باعث خارش و سوزش شود. نازک شدن دیواره های واژن یک مشکل در زنانی که شیر می دهند هم می باشد.

محرک های شیمیایی : تعداد زیادی از مواد شیمیایی، از جمله کرم ها، دوش های مهبلی، کاندوم ها، فوم های پیشگیری از بارداری، مواد شوینده رختشویی، صابون ها، کاغذ توالت های معطر، و نرم کننده های محرک می تواند باعث حساسیت واژن شوند.

لیکن اسکلروز : یک بیماری نادر که باعث می شود تکه های سفید نازکی به روی پوست اطراف واژن تشکیل شوند. حتی این تکه ها می توانند ناحیه مهبل را زخمی کنند. زنان یائسه بیشتر در معرض چنین بیماری هستند.

منبع : http://www.webmd.com