علت خونریزی واژن بعد از رابطه جنسی چیست؟

چسبندگی رحم به چه صورت درمان می شود؟
درمان چسبندگی رحم به چه صورت است؟
آذر ۱۶, ۱۳۹۵
درمان ویار حاملگی به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
عفونت زنانه بیشتر با این لباس ها!
آذر ۱۸, ۱۳۹۵

تبخال تناسلی چیست و چطور درمان می شود

جراح و متخصص زنان در شیراز بیان می کند که معمولا با خونریزی واژن بعد از رابطه جنسی، خانم ها نگران می شوند. حتی به دنبال دلیل برای این موضوع هستند. خونریزی که با عادت ماهانه فاصله داشته باشد عاملی برای ترس و وحشت فرد می باشد.معمولا بین زنان ۲۰ تا ۴۰ ساله دیده می شود. حال به بررسی این علت ها می پردازیم.

به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز دهانه رحم کمی پایینتر از رحم می باشد. دیده هم می شود که خونریزی واژن بعد از یک رابطه جنسی از همین قسمت می باشد. اگر نزدیک یائسگی باشید که این خونریزی ها طبیعی است. گاه می تواند نشانه شروع یائسگی باشد؛ اما در صورتیکه با یائسگی فاصله داشته باشد، علت دیگری دارد. از آنجایی که دهانه رحم قسمتی حساس و اسیب پذیر است، ممکن است در حین رابطه جنسی بخاطر اصطکاک زیاد دچار خونریزی شود. در واقع به عبارت دیگر می توان گفت که با وجود اصطکاک زیاد، سلول های دهانه رحم ملتهب می شوند  و خونریزی اتفاق می افتد.

جراح و متخصص زنان در شیراز اشاره می کند که حتی علاوه بر آن ممکن است که زن از آسیب های دیواره واژن رنج ببرد. هم چنین مصرف قرص ضد بارداری و یا درمان های جایگزین هورمونی می تواند منجر به خونریزی شود. در رابطه با یائسگی هم بخاطر اینکه سطح استروژن کاهش می یابد، مخاط مهبل نازک می شود و منجر به عفونت یا ملتهب شدن می شود. با این تغییرات خونریزی اتفاق می افتد.

علت خونریزی واژن بعد از رابطه جنسی چیست؟

گاهی هم اولین نشانه های آندومتر یا سرطان گردنه رحم می باشد. معمولا خونریزی واژینال بی ضرر بوده اما می تواند یکی از نشانه های سرطان آندومتر باشد. بعضی اوقات بیماری مقاربتی مانند سوزاک یا کلامیدیاهم ممکن است از دلایل خونریزی باشند. بیماری التهابی لگن دیگر احتمال ما می باشد. یا تومورهای فیبروئید یا پولیپ هم چنین نشانه هایی دارد.