عمل خارج کردن رحم چه موقع ضرورت دارد؟

دیابت بارداری به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
راهکارهای پیشگیری از دیابت بارداری
دی ۵, ۱۳۹۵
خطرات دوران قاعدگی با نظر جراح و متخصص زنان در شیراز
درباره پیچ خوردن تخمدان چه می دانید؟
دی ۷, ۱۳۹۵

عمل خارج کردن رحم چه موقع ضرورت دارد؟

خارج کردن رحم

عمل خارج کردن رحم زمانی تشخیص داده می شود که بیماری های رحمی برای زنان پیش آمده باشد.

به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز بیماری های رحمی اگر به موقع درمان نشود، فرد دچار یکسری عوارض می شود. گاه هم موجب سرطان می شود. از جمله اقداماتی که برای درمان بیماری انجام می شود، خارج کردن رحم می باشد.

سرطان دهانه رحم به چه دلیل اتفاق می افتد؟

بهترین متخصص زنان در شیراز اشاره دارد که سرطان دهانه رحم در بانوان زمانی اتفاق می افتد که سلول های غیر طبیعی در قسمت پایین رحم به تعداد زیاد رشد کرده باشند. علت اصلی آن هم ویروس پاپیلومای انسانیست که جزیی از یک گروه بزرگ ویروس ها به شمار می رود.

از علائم آن می توان به خونریزی ناحیه تناسلی بین دوره های عادت ماهانه اشاره کرد. متخصص زنان در شیراز اشاره می کند که ترشحات غیر طبیعی و خونریزی بعد از یائسگی، یا درد هنگام برقراری رابطه زناشویی و دردهای شکمی از جمله علائم سرطان دهانه رحم می باشد.

خارج کردن رحم

برای تشخیص اولیه سرطان تست پاپ اسمیر توسط متخصص زنان توصیه می شود. سپس با روش هایی مانند جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی می توان زود تشخیص داده و درمان کرد.

علت اصلی خارج کردن رحم چه می باشد؟

از جمله علائمی که شایع می باشند، خونریزی های نامنظم می باشد که در زنان ۴۰ سال به بالا رخ می دهد. البته گاه با مصرف دارو حل می شود. برخی اوقات درمان دارویی کمک نمی کند، اما فرد نیاز به جراحی دارد و می تواند به خاطر عللی همچون دیابت و فشار خون باشد. افتادگی رحم و مثانه هم از دیگر دلایلی هستند که نقش دارند. اگر چنین عارضه ای در زمان مناسب درمان نشود، نیاز به خارج کردن رحم می باشد.

مهمترین شیوه های روش برداشتن رحم چیست؟

از سه روش برای این کار استفاده می شود. روش اول از راه شکم و برش های ویژه جراحی می باشد. روش دوم از راه واژن و بدون برش شکمی است. روش سوم لاپاراسکوپی می باشد که با حداقل برش است. مزیت های بسیاری دارد و برای برخی بیماران خاص قابل جراحی است. اما برترین روشی که پیشنهاد می کنیم، جراحی از طریق واژن می باشد.