ناراحتی قلبی زنان ناشی از چیست؟!

سرطان رحم
سرطان، عوارض جانبی جنسی به دنبال دارد!
فروردین ۳۱, ۱۳۹۶
آیا سردرد خانم ها به هورمون ها مرتبط است؟
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶

ناراحتی قلبی زنان ناشی از چیست؟!

خطر حمله قلبی در زنان

ناراحتی قلبی زنان : درک علائم و عوامل خطرزا

جراح و متخصص زنان در شیراز بر این عقیده است که همه زنان با خطر بیماری قلبی مواجه می شوند. اما آگاه شدن از این علائم و خطرات برای هر زنی منحصر به فرد است، همچنین خوردن غذایی سالم و داشتن رژیمی سالم و ورزش کردن می تواند شما را از چنین خطری حفظ کند.

گرچه بیماری قلبی ممکن است اغلب به نظر رسد که مشکلی مربوط به مردان است، اما به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز رایج ترین دلیل مرگ هم زنان و هم مردان در ایالات متحده آمریکا می باشد. یکی از آن چالش هاییست که برخی علائم بیماری قلبی در زنان شاید متفاوت از مردان به نظر برسد. خوشبختانه زنان می توانند گام هایی برای درک علائم منحصر به فردشان از بیماری قلبی بردارند و شروع به کاهش این علائم کنند.

خطر حمله قلبی در زنان

علائم خطر حمله قلبی در زنان :

رایج ترین علامت حمله قلبی در زنان به برخی از انواع درد، فشار یا ناراحتی در قفسه سینه بر می گردد. اما این همیشه شدید نیست یا حتی قابل توجه ترین علامت آن، خصوصا در زنان دیده می شود. و گاه زنان ممکن است بیماری قلبی بدون درد قفسه سینه داشته باشند! زنانی هستند که احتمالا بیشتر از مردان علائم بیماری قلبی غیر مرتبط با درد قفسه سینه دارند، مثل :

• ناراحتی شکمی یا شانه ای، بالای کمری، فک و گردن
  • درد در یکی یا هر دو دست
  • تعریق
  • سبکی سر یا سرگیجه
  • خستگی غیر معمول

این علائم شاید بیشتر ناشی از درد قفسه سینه می باشد که اغلب با حمله های قلبی همراه است. زنان ممکن است درد قفسه سینه را به عنوان شفار یا یک تنگی توصیف کنند. شاید هم به خاطر این است که زنان انسداد شراین دارند، نه تنها در شریان های اصلی شان بلکه در شریان های کوچک تر که خون را به قلب می رسانند ـ یک شرایط بیماری که بیماری های قلبی عروقی کوچک یا بیماری رگ های میکروسکوپی کرونر نامیده می شود.

علائم زنان ممکن است اغلب زمانی رخ دهد که زنان در حال استراحت می باشند، یا حتی زمانی که خواب هستند. استرس ذهنی هم ممکن است به عنوان علائمی حمله قلبی زنان را آغاز کند. زنان در اتاق های اورژانس بعد از آسیب قلبی نشان داده اند که در حال حاضر این علائم را دارند به خاطر اینکه علائشمان آن هایی نیستند که همیشه عامل حمله قلبی می باشند. به همین دلیل زنان شاید این علائم را بی اهمیت جلوه دهند. اگر تجربه چنین علائمی را داشتید یا فکر می کنید که حمله قلبی دارید، به اورژانس اطلاع دهید. هرگز خودتان به بیمارستان نروید، مگر اینکه هیچ گزینه دیگری نداشته باشید.

منبع : http://www.mayoclinic.org