علت بلوغ زودرس برای متخصص زنان در شیراز
علت بلوغ زودرس چه می باشد؟
بهمن ۱۰, ۱۳۹۵
بهبود رابطه جنسی با هیسترکتومی با نظر متخصص زنان در شیراز
بهبود رابطه جنسی با هیسترکتومی
بهمن ۱۷, ۱۳۹۵

هیسترکتومی چیست؟

هیسترکتومی عملی ست جهت از حذف رحم یک خانم. اگر به یاد داشته باشید از بیماری های رحمی زنان گفتیم. جراح و متخصص زنان در شیراز از فیبروم های رحمی گفت که منجر به خونریزی های شدید در خانم ها می شوند. یا پولیپ رحمی که منجر به مراجعه بیماران نزد متخصص زنان می شود. جراح و متخصص زنان در شیراز برداشتن تخمدان را در برخی موارد توصیه کرده که آن هم دلیل دیگری دارد که منجر به چنین چیزی می شود.

خانمی که هیسترکتومی به دلایل مختلف دارد، شامل :

1. فیبروئید رحم که مسبب درد، خونریزی و دیگر مشکلات می شود.
  2. پرولاپس رحم که حالتیست که رحم از حالت نرمالش به سمت کانال واژن سوق پیدا می کند.
  3. سرطان رحم، سرطان گردنه رحم یا سرطان تخمدان
  4. آندومتریوز
  5. خونریزی غیر طبیعی واژینال
  6. درد مزمن لگن
  7. آدنومیزو یا ضخیم شدن رحم

هیسترکتومی چیست؟

هیسترکتومی به دلایل غیر سرطانیست. معمولا بعد از همه روش های درماین که انجام شده و بدون موفقیت بوده پیشنهاد می شود. بسته به دلیلتان برای هیسترکتومی، جراح ممکن است حذف همه رحم یا بخشی از آن را پیشنهاد کند. بیماران و فراهم کنندگان مراقبت های بهداشت سلامت گاه از این واژه ها به طور ناقص استفاده می کنند. بنابراین باید حتما تایید شود که رحم یا تخمدان برداشته شود.

1. در هیسترکتومی ساب توتال یا سوپراسرویال جراح تنها بخش بالایی رحم را برمی دارد، و گردن رحم در جای خود می ماند.
  2. در هیسترکتومی کامل همه رحم یا گردن رحم برداشته می شود.
  3. در هیسترکتومی رادیکال، جراح همه رحم، بافت های اطراف رحم، گردن رحم و بخش بالایی واژن را برمی دارد. هیسترکتومی رادیکال معمولا تنها زمانی که سرطان رخ می دهد انجام می شود.

تخمدان ها ممکن است برداشته شوند ـ روشی که به برداشتن تخمدان ها یا اوفورکتومی نامیده می شود. یا ممکن است سر جای خودش باقی بماند. زمانی که لوله ها در این روش برداشته شدند، سالپینجکتومی نامیده می شود. بنابراین داخل رحم، هر دوی لوله ها، و هر دوی تخمدان ها برداشته می شوند. این روش داخلی هیسترکتومی و سالپینجکتومی ـ اوفورکتومی نامیده می شود.

تکنیک های جراحی برای هیسترکتومی :

جراحانی که از روش های مختلف برای هیسترکتومی، بسته به تجربه جراح استفاده می کنند، دلیلی برای هیسترکتومی و سلامت کلی یک زن می باشد. تکنیک هیسترکتومی تا حدی زمان بهبودی را مشخص می کند و نوع زخم اگر بود، بعد از جراحی باقی می ماند.

دو روش برای این جراحی می باشد ـ روش سنتی یا عمل باز و جراحی با استفاده از روش حداقل تهاجم یا MIP.

منبع : www.webmd.com/