چسبندگی رحم چیست و علل پیدایش آن چیست؟

ماموگرافی به چه صورت انجام می شود؟
چرا زنان باید ماموگرافی کنند؟
آذر ۹, ۱۳۹۵
عفونت ادراری زنان به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
چرا عفونت ادراری در زنان بیشتر دیده می شود؟
آذر ۱۵, ۱۳۹۵

چسبندگی رحم چیست و علل پیدایش آن چیست؟

چسبندگی رحم ؛ به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز

علل چسبندگی رحم در زنان چیست؟ علت به وجود آمدن چنین عارضه ای چه می تواند باشد؟

به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز زنان به خاطر ساختار بدنی خاصی که دارند، باید خیلی مراقب سلامت خود باشند. ناراحتی های زن از شایع ترین مشکلاتی می باشند که جسم زن را آزرده می کنند و به خاطر همین نسبت به یکسری علائم باید هرچند کوچک، حساس بود.

رحم یکی از اجزای مهم دستگاه تناسلی زنان می باشد که تخمدان ها را هم دربر گرفته است. هم چنین نقش مهمی هم در باروری زنان دارد. هر آسیب یا زخم و عفونتی در داخل دیواره رحم می تواند بهانه ای برای آغاز چسبندگی رحم باشد.

بهترین متخصص زنان در شیراز از شایع ترین علائم چسبندگی رحم اینطور یاد می کند که ممکن است منجر به ناباروری، نامنظمی عادت ماهانه، یا کاهش خونریزی و قطع ناگهانی دوره های قاعدگی شود. دردهای دوره ای در ناحیه لگن و سقط های مکرر هم نیز می توان اشاره کرد.

طبق نظر بهترین متخصص زنان در شیراز چسبندگی رحم چیست؟

عوارض ناخواسته ای که ممکن است پدید آید!

ناباروری شایع ترین پیامد چسبندگی رحم می باشد که در ۴۳ درصد از زنان هم دیده شده از چنین بیماری رنج می برند. بی نظمی هایی که در قاعدگی دیده می شود و زنانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. نیمی از زنان مبتلا به چسبندگی رحم ، دچار ناباروری می شوند. خیلی هم هستند که به این بی نظمی دچار نمی شوند.

عواملی که در به وجود آمدن چسبندگی رحم موثر هستند، و باعث این عارضه می شوند، عمل جراحی تخمدان می باشد. آندومتریوز اختلالیست که طی آن مانند آندومتر در نقاط دیگر بدن که از غیر رحم تشکیل شدند، بافت هایی تشکیل می شود. کسانی که مبتلا به چنین بیماری هستند، باید جراحی شوند تا بافت های اضافی برداشته شود. این عارضه در نواحی لگن و شکم ایجاد می شود که التهاب و چسبندگی رحم را به دنبال دارد. روش میومکتومی هم برای برداشتن بافت داخلی رحم است که طی آن تشکیل بافت های چسبنده رحمی از عوارض جراحی به شمار می روند. در نوع دیگری از جراحی، پزشک متخصص زنان چسبندگی های رحمی را بر می دارد.

از جمله صدمات وارده آسیب هایی است که در طول جراحی به بافت رحم وارد می شود، و اصلی ترین عامل بروز چنین عارضه ایست.

ایسکمی هم به اینصورت است که در طی جراحی به خاطر برداشت بافت ها، اختلالی می شود که احتمال تشکیل لخته های خونی را افزایش می دهد.

اجسام خارجی مانند بخیه، یا پرزهای ناشی از اسفنج یا پودر تالکی که از دستکش های جراحی می مانند. اینها عواملی هستند که چسبندگی را به دنبال دارند.