آیا لبیدو با لیزر خوب می شود؟

جی اسپات چیست
لیزر واژن در دوران یائسگی خوب است انجام دهیم؟
مرداد ۱۳, ۱۳۹۸
کاهش میل جنسی بعد از یائسگی
چرا رابطه جنسی بعد از یائسگی لذت بخش نیست؟
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸

آیا لبیدو با لیزر خوب می شود؟

بهترین کلینیک لابیاپلاستی

سوالی که خیلی بین بیماران خانم مطرح است، لیزر روی لیبیدو و یا رابطه جنسی چه تاثیری دارد؟ روی بی اختیاری ادرار چطور؟

تروما و آسیب ناشی از زایمان واژینال منجر به بی اختیاری ادراری در زنان می شود.

در ضمن روند پیری و تغییرات هورمونی هم در دوران یائسگی باعث تغییر در بافت های همبند می شود و میزان تولید کلاژن را کاهش می دهد. در نتیجه منجر به عملکرد نادرست عضلات کف لگن می شود.

روش های جراحی برای درمان بی اختیاری ادراری انجام می شود. اما دارای عوارض جانبی بسیاری می باشد.

کمبود هورمون های جنسی هم می تواند روی تغییرات این چنینی تاثیرگذار باشد و استروژن ها را که اصلی ترین تنظیم کننده های عملکردهای فیزیولوژیکی واژن می باشند، تحت تاثیر قرار دهد.

در دهه گذشته، لیزر واژن برای درمان بی اختیاری ادراری بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز، سندرم دستگاه تناسلی در یائسگی یا GSM هم روشی درمان پذیر شده است.

هدف از این بررسی ها، ارائه داده های پزشکی طبق شواهد و لیزردرمانی واژن برای بیماری های بی اختیاری و GSM در یک مرکز سرپایی می باشد.

در واقع قرار است یک روش سرپایی و بدون درد و بدون هیچ عارضه جانبی باشد.

حالا تاثیر لیزر روی بی اختیاری ادراری چیست؟

طبق مطالعاتی که انجام گرفته، اولین مطالعه مقدماتی در رابطه با لیزر Er:YAG می باشد که در رابطه با معالجه بی اختیاری ادراری زنان می باشد.

در واقع میزان بی اختیاری و تاثیر آن روی کیفیت زندگی آنان مورد بررسی قرار گرفته است.

در مطالعه ای دیگر، استفاده از همین لیزر Er:YAG مورد بررسی قرار گرفته که در آن به بررسی علائم دستگاه ادراری تحتانی و عملکرد جنسی قبل و بعد از درمان پرداخته شده است.

در ضمن، نشان داده شده که عملکرد جنسی را بهتر کرده است.

درمان بی اختیاری ادرار با لیزر

در رابطه با GSM تراپی چطور؟ لیزر چه تاثیری داشته است؟

کمبود هورمون های جنسی بسیاری از سیستم های اندام های از جمله ادراری را تحت تاثیر قرار می دهد .

خصوصا که دستگاه تناسلی در چنین شرایطی دچار کاهش سطح استروژن می شود. تقریبا نیمی از زنان یائسه علائم آتروفی واژن را دارند که عملکرد جنسی و کیفیت زندگی شان را تحت تاثیر قرار می دهد.

شایع ترین علائم آتروفی هم خشکی واژن، سوء هاضمه، سوزش، ترشحات و درد می باشد.

لیرز ۲ CO هم مخاط واژن را در زنان یائسه ترمیم می کند.

به همین دلیل محققان تغییرات میکروسکوپی، فراساختاری و بیوشیمیایی مخاط واژن را یک ساعت قبل و بعد از درمان بررسی کردند.

اپی تلیوم قبل از درمان هیچ گونه تخلیه سطحی نداشته و سطح پایه آن نسبتا صاف به نظر می رسیده است.

یک ساعت پس از درمان، اپی تلیوم ضخیم تر شده بود، بافت همبند هم به لایه اپی تلیال که تشکیل دهنده پلاپیلازی تازه است، نفوذ کرده بود.

در نتیجه این تاثیرات فوری بعد از لیزردرمانی CO2 مشاهده شده بود.