چه فرقی بین اچ پی وی و سرطان رحمه؟

جراحی های زیبایی زنان
با پاپ اسمیر میشه سرطان رحم رو تشخیص داد؟
فروردین ۱۱, ۱۳۹۹
علت جوانسازی واژن در رنان
آیا بعد از انجام LEEP میشه باردار شد؟
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹

چه فرقی بین اچ پی وی و سرطان رحمه؟

تاثیر تیروئید روی قاعدگی زنان

آیا اچ پی وی و سرطان رحم به هم مرتبطند؟

۷۹ میلیون آمریکایی احتمال دارد که به ویروس پاپیلومای انسانی مبتلا باشند.

هنوز هم بیش از ۷۶ درصد از زنان در ایالات متحده امریکا هرگز درباره ویروس منتقله جنسی نشنیده اند که منجر به ۱۰۰ درصد سرطان های رحمی می شود.

محققان تقریبا کشف کرده اند که حدود ۱۰۰ نوع ویروس پاپیلومای انسانی می باشد.

زگیل های تناسلی که در تنها حدود یک درصد از بزرگسالان به لحاظ فعال جنسی رخ داده، و آلوده به ویروس اچ پی وی شدند.

در حالی که انواع دیگر عفونت های آن تحت بالینی می باشند.

انواع اچ پی وی منجر به زگیل های تناسلی می شوند که همراه با خطر بالای سرطان نیستند و به خاطر انواع اچ پی وی نوع ۶ و ۱۱ رخ می دهند.

اچ پی وی های نوع ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳ و ۳۵ مرتبط با سرطان رحمی می باشند.

این اچ پی وی ها به خاطر خطر بالایی که دارند ولوا، مقعد و مثانه را تحت تاثیر سرطان قرار می دهند.

علائم اچ پی وی و زگیل های تناسلی چیست؟

اغلب، زگیل های تناسلی در یک نقطه ای قرار گرفتند که آن ها را حس می کنید یا می بینید، و ممکن است ندانید که آلوده شدید.

زگیل های تناسلی گاها بدون تشخیص می مانند بخاطر اینکه داخل واژن، روی دهانه رحم یا در مقعد دیده می شوند.

به سختی قابل تشخیصند، بخاطر اینکه اغلب بی رنگ و بدون دردند. به ندرت هم علائم دارند.

باید با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید هر موقع که توده های غیر معمول، برجستگی یا چیزهای غیرعادی روی پوست دیدید.

همینطور اگر خارش، درد یا خونریزی های غیر عادی داشتید.

بیماری های مقاربتی | زگیل های تناسلی

تشخیص اچ پی وی :

زگیل های تناسلی یا ویروس اچ پی وی گاها در طی معاینات واژن و مقعد دیده می شود.

با این حال پاپ اسمیر هم هست، که یک ابزار غربالگری برای اچ پی وی نیست و یا برای هرگونه عفونت یا بیماری منتقله جنسی.

البته پاپ اسمیر برای تشخیص اچ پی وی طراحی نشده، یا تغییرات غیرعادی که عفونت اچ پی وی را در پی دارند.

در صورتی که پاپ اسمیر نتیجه ش دیسپلازی رو نشون میده، باید توجه داشته باشید که دیسپلازی رحمی به معنای سرطان رحمی نیست.

با این حال، دیسپلازی رحم بر این باور می باشیم که شرایط کارسینوما در سیتو می باشد و سرطان غیر تهاجمی در دهانه رحم.

خیلی از موردهای دیسپلازی بعد از مدتی پس رفت دارند و عواملی که منجر به پیشرفت سرطان غیر تهاجمی رحم میشه، نامشخص باقی مونده.

درمان :

درمان اچ پی وی اغلب سخت و برای بیمار ناراحت کننده است.

درمان زگیل های تناسلی آشکار برای متوسط بیماران اغلب نیازمند چندین درمان می باشد، قبل از اینکه علائم فروکش کند.

این درمان ها علاج نیستند. بعد از درمان، ویروس ممکن است در نزدیکی پوست باقی بماند، و قبل از اینکه دوباره قابل رویت باشد، ماه ها یا سال ها حتی به حالت خفته باشد.

در برخی موارد هم زگیل های قابل مشاهده دیگر برنمی گردند.