راه حلی معجزه آسا برای خلاصی از دردهای قاعدگی

بیماری های بعد از یائسگی به گفته جراح و متخصص زنان در شیراز
بیماری های بعد از یائسگی که زنان را به ستوه می آورد!
آبان ۱۶, ۱۳۹۵
مراقبت های بارداری به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز
در دوران بارداری تا می توانید این کارها را انجام ندهید!
آبان ۱۸, ۱۳۹۵

راه حلی معجزه آسا برای خلاصی از دردهای قاعدگی

کاهش دردهای قاعدگی

به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز بسیاری از خانم ها از دردهای قاعدگی شکایت دارند. چه قبل از شروع دوره قاعدگی و چه در دوران قاعدگی. بهترین متخصص زنان در شیراز توصیه می کند برای کاهش دردهای قاعدگی این خوراکی ها را بخورید.

در بررسی های اخیری که شده، از تاثیر فوق العاده کلسیم و ویتامین D می گویند. اینکه به پیشگیری از علائم دردهای قاعدگی کمک می کند. در واقع به گفته بهترین متخصص زنان در شیراز افرادی که در رژیم غذایی شان به اندازه کافی کلسیم و ویتامین D دریافت می کنند، کمتر این علائم را می بینند. نیز با دریافت روزانه کلسیم و ویتامین D در حد ایده آل یا بالاتر منجر به کمتر دچار شدن به علائم پیش از قاعدگی می شود.

از شایع ترین بیماری های زنانه دنیا، PMS یا نشانه های پیش از قاعدگیست. علائمی همچون : دل درد، تحریک پذیری، نداشتن ثبات خلقی، سردرد، افزایش اشتها، تورم و حساسیت سینه ها، احساس ورم و نفخ شکم،افسردگی، بیخوابی و غیره.

گاه بعضی از مبتلایان بخاطر احساس چاقی در دوره قاعدگی، رژیم موقت غذایی می گیرند. نکته جالبی که می باشد اغلب خانم ها رژیم غذایی شان مشابه یکدیگر می باشد. بیشترشان غذاهای آماده، غذاهای چرب، محصولات لبنی و یا مواد کافئین دار مصرف می کنند. به جای اینکه به سراغ مواد غذایی طبیعی و سالم بروند.

به گفته متخصص زنان در شیراز برای کاهش دردهای قاعدگی چه بخوریم

اما برای کاهش این دردها، می توانید داروی مسکن بی خطر بخورید. داروهایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند. اما پیش از مصرف آن ها با پزشک خود مشورت کنید و از مفید بودن آن مطمئن شوید.

دم نوش های گیاهی را در این دوره بنوشید. مثلا دمنوش گیاه بداغ برای تسکین دردهای قاعدگی بسیار عالیست. دوقاشق چایخوری از آن را در یک فنجان آب بجوشانید. به مدت ۱۵ دقیقه. روزی سه بار آن را بنوشید. البته قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید، زیرا دارویی ادرار آور است. البته پیش از شروع قاعدگی هم می توانید آن را مصرف کنید.

مکمل های روغن ماهی یا ویتامین B1 هم برای تسکین این درد توصیه می شوند.

طب سوزنی هم در تسکین دردهای دوره قاعدگی کم بی تاثیر نیست. باعث آرامش عصبی می شود و به جریان خون بیشتر به اندام های درونی نیز کمک می کند.

ماساژدادن یا استفاده از بالشتک گرم هم در تسکین این درد موثر هستند. گرما همان تاثیر ایبوپروفن را روی بدن دارد.