تغییر رنگ پوست واژن
مهر ۳۰, ۱۴۰۱
مراقبت بعد از جراحی لابیاپلاستی
آبان ۲, ۱۴۰۱

اهمیت تزریق ژل به ناحیه تناسلی

ناحیه تناسلی به مرور زمان و بر اثر یکسری عوامل مانند افزایش سن ، یائسگی ، زایمان های طبیعی، تغییرات هورمونی، رژیم های لاغری سنگین ، عوامل ژنتیکی و بیماری ها دستخوش تغییراتی قرار می گردد که منجر به افتادگی پوست ، شل شدگی پوست، پیری پوست و لاغری آن می شود.

این تغییرات باعث از بین رفتن زیبایی و شادابی ناحیه تناسلی، کاهش اعتماد به نفس خانم و تاثیرات منفی بر روابط جنسی فرد می شود.

نحوه تزریق ژل به واژن

در این روش تزریق ژل به دیواره قدامی و خلفی واژن صورت می گیرد تا حجم و ضخامت آنها افزایش یابد و در عین حال کانال واژن محکم‌ تر شود. این کار کمک می کند تا در حین مقاربت احساس بهتری داشته باشید. همچنین از طریق افزایش هیدراتاسیون مخاط واژن به روان سازی واژن کمک می کند.

جراح زیبایی زنان پس از تمیز کردن و تزریق محلول با بی حس کننده موضعی، ژل با دقت از طریق یک کانول به دیواره قدامی و خلفی واژن درست زیر مخاط واژن وارد می شود.

بزرگ کردن واژن معمولاً به حجم بیشتری از فیلر نیاز دارد و کمی بیشتر طول می کشد. (حدود ۴۵ دقیقه)

ماندگاری این تزریق، معمولا، بین ۱ تا ۲ سال خواهد بود.

چه نوع فیلری به واژن تزریق می شود؟

هیالورونیک اسید ماده ای طبیعی با ساختار پلی ساکارید در بدن انسان است. علاوه بر این سال هاست که این ماده در زمینه ی زیبایی کاربرد دارد. هیالورونیک اسید در بخش های مختلف بدن همچون چشم ها، غضروف ها،مایع سینوویال و پوست یافت می شود.  علاوه بر این، این ماده به مقدار قابل توجهی در بافت های ریه، کلیه، مغز و ماهیچه ها نیز یافت وجود دارد. از تزریق فیلر هیالورونیک اسید جهت حجم دهی و جوانسازی بخش های مختلفی از بدن استفاده می شود. یکی از این اعضا دستگاه تناسلی بوده که می توان با تزریق فیلر مجددا آن را احیا و جوان نمود.

کاربرد تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن که با اصطلاح پروتز واژن نیز شناخته می شود، در موارد مختلف با هدف زیبایی و یا درمانی استفاده شود. این موارد عبارتند از:

  • افزایش حجم ناحیه تناسلی ( لابیای بزرگ) : تزریق ژل به واژن می تواند برای خانم هایی که اندازه ی لابیای آنها کوچک تر از حد معمول است کاربرد داشته باشد.
  • از بین بردن شلی و افتادگی لابیای بزرگ : تزریق این فیلر می تواند چین و چروک و افتادگی ایجاد شده در لابیای کوچک را از بین ببرد.
  • از بین بردن عدم تقارن لابیاها: هنگامی که یک لبه از نظر ساختاری با دیگری متفاوت باشد، یا بزرگتر یا کوچکتر از دیگری باشد، می توان با تزریق فیلر این عدم تقارن را از بین برد.
  • از بین بردن برخی عوارض ناشی از یائسگی: از دیگر کاربرد های تزریق هیالورونیک اسید از بین بردن نازکی پوست، سوزش و خارش ناشی از یائسگی است.
  • تقویت نقطه G: از روش تزریق ژل به واژن می‌توان برای تقویت نقطه G در دیواره قدامی واژن برای افزایش لذت جنسی و تسهیل عملکرد ارگاسم استفاده کرد.
  • درمان رابطه جنسی دردناک: تزریق فیلر به واژن می تواند به بهبود وستیبولیت کلیتوریس کمک کند که عموما با علائمی مانند درد و احساس سوزش در دهانه ی واژن خود را نشان می دهد.

میزان ماندگاری تزریق چربی به واژن

معمولا نتیجه تزریق چربی به واژن ۶ ماه تا یک سال ماندگاری دارد. البته میزان ماندگاری به شرایط جسمی فرد بستگی دارد. زیرا بدن برخی از افراد چربی را زودتر جذب نموده و میزان ماندگاری آن را نیز کاهش می دهند. اما از آنجایی که میزان معایب و عوارض احتمالی این روش بسیار کمتر از سایر روش های جوانسازی واژن می باشد. پس از ۶ ماه تا یک سال می توان مجدد تزریق انجام داد. از طرفی تکرار این روش جوانسازی برای فرد نامحدود است.

موارد منع تزریق ژل چیست؟

  • بارداری
  • شیردهی
  • التهاب و عفونت فعال در محل تزریق
  • سابقه واکنش آلرژیک به هیالورونیک اسید و سایر ژل ها
  • بیماری های خودایمنی (که بر واژن تأثیر می گذارد)