کیست های شایع در زنان
مهر ۲۷, ۱۴۰۱
اهمیت تزریق ژل به ناحیه تناسلی
آبان ۱, ۱۴۰۱

تغییر رنگ پوست واژن

واژن زنان از نظر شکل ، اندازه و رنگ متفاوت است. این تفاوت ها طبیعی هستند و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که این عضو بدن خود را همانطور که هستند بپذیرید.

از نظر علمی ثابت شده است که داشتن پوست تیره تر در ناحیه واژن کاملا طبیعی است. طبق مطالعات، این به این دلیل است که پوست واژن دارای ملانوسیت بالایی است که باعث ایجاد رنگدانه می شود.

لازم به ذکر است همزمان با این که طی فرآیند بلوغ ، موهای زائد بر روی ناحیه شرمگاهی رشد می کنند. به دنبال افزایش سن ، تغییرات هورمونی که در این برهه اتفاق می افتد ، ژنتیک ، اضافه وزن ، ابتلا به برخی بیماری ها نظیر دیابت ، استفاده مکرر از تیغ اصلاح ، ابتلا به عفونت های قارچی و باکتریایی ، پوشیدن لباس زیرهای تنگ و چسبان و غیره ، رنگ پوست این اندام با تغییراتی مواجه شده و تیره می شود . از آن جا که این موضوع ، می تواند سبب کاهش اعتماد به نفس بانوان و کاهش کیفیت عملکرد جنسی آن ها و شریک جنسی شان شود ، نباید نسبت به آن بی توجه بود و خوب است بانوان در راستای سفید کردن واژن اقدام کنند.

روش های سفید کردن واژن

روش‌های متعددی برای سفید کردن واژن به صورت سریع و مؤثر ، کاهش ملانین اضافی و بازیابی رنگ طبیعی پوست وجود دارد. نوع درمان تیرگی واژن مورد نیاز شما با توجه به نوع پوست و عمق رنگ‌دانه توسط متخصص پوست تعیین می‌شود. روش‌های زیر را که معمولاً برای روشن کردن پوست تیره ران استفاده می‌شود انجام دهید:

۱. رفع تیرگی واژن با لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی نوعی عمل زیبایی و کاربردی جهت رفع تیرگی واژن است که در آن از غلظت‌های بالاتر اسیدها برای برداشتن لایه بالایی پوست به روشی کنترل شده استفاده می‌شود. سفید کردن ناحیه تناسلی به این روش طی جلسات متعددی انجام می‌شود و ممکن است با هر جلسه غلظت لایه برداری افزایش یابد. از آنجایی که ممکن است دچار خشکی پوست شوید، توصیه می‌شود در طول جلسات سفید کردن واژن و همچنین پس از به دست آوردن اثرات مطلوب، از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. به عنوان مثال، اسید ماندلیک، اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک یا ترکیبی از اسیدها اغلب از لایه‌بردارهای شیمیایی استفاده می‌شوند که نه تنها رنگ‌دانه‌ها را بهبود می‌بخشند، بلکه پوست را جوان‌سازی می‌کنند.

۲. رفع تیرگی واژن توسط درمان‌های زیبایی

درمان‌های زیبایی برای کمک به درمان عیوب پوستی و رفع تیرگی ناحیه تناسلی وجود دارد که باید توسط متخصص پوست یا در مراکز مجهز برای انجام این کار مشورت گرفته شود. برخی از گزینه‌های سفید کردن واژن عبارت‌اند از:

  • میکرودرم ابریژن، یک روش لایه برداری است که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود
  • فرکانس رادیویی، درمانی که علاوه بر سفید کردن پوست، با شلی و چین و چروک پوست نیز مقابله می‌کند.
  • نور پالسی شدید، نوعی نور که برای هدف قرار دادن ملانین در پوست استفاده می‌شود

۳. رفع تیرگی واژن با لیزر

سفید کردن پوست و  رفع تیرگی واژن با لیزر  یک روش ایمن و کارآمد برای بهبود رنگ‌دانه‌های پوست بدون بر جای گذاشتن جای زخم است. متخصص پوست می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا رفع تیرگی واژن با لیزر برای شما درمانی مناسب است یا خیر. رفع تیرگی واژن با لیزر، یک درمان غیرتهاجمی مؤثر برای روشن کردن واژن است که به طور مستقیم سلول‌های رنگ‌دانه پوست را از بین می‌برد.

پیشگیری از تیرگی واژن:

اولین قدم در پیشگیری از تیرگی ناحیه تناسلی ، رعایت بهداشت و جلوگیری از رطوبت و تعریق است. عدم استفاده از لباسهای زیر تنگ و چسبان و ساخته شده از الیاف مصنوعی و پلاستیکی به کاهش رطوبت و تعریق و عفونت در ناحیه تناسلی کمک میکند . مراجعه به موقع به متخصص زنان جهت درمان قطعی عفونت های زنان نیز به پیشگیری از تیرگی ناحیه تناسلی کمک شایانی می کند.

  • سعی کنید از لباسهای زیر نخی و آزاد استفاده کنید .
  • در صورت بروز علایم عفونت مخصوصا خارش و سوزش واژن ، جهت درمان به متخصص زنان مراجعه فرمایید.
  • افراد مستعد بهتر است از ژیلت استفاده نکنند.
  • در صورت اضافه وزن ، توصیه میکنیم جهت کاهش وزن اقدام کنید.