علت تیرگی کشاله ران و واژن
آبان ۱۰, ۱۴۰۱
علائم، علل و خطرات سقط مکرر
آبان ۱۴, ۱۴۰۱

بهترین درمان درد پریود چیست ؟

درمان درد پریود یکی از مسائلی است که بسیاری از خانم‌ها در صفحات مجازی یا زمان مراجعه به پزشک مطرح می‌کنند. درد قاعدگی گاهی با درمان‌های خانگی و نوشیدن دم‌نوش‌های گیاهی کاهش پیدا می‌کند.

اما گاهی درد به‌ قدری شدید است که شخص باید به پزشک مراجعه کند تا علت آن مشخص شده و برای درمان اقداماتی انجام شود.

لازم است بدانید هر نوع دردی که در دوران قاعدگی بر شما عارض می شود نمی‌ تواند طبیعی باشد بعضی از درد ها در طول دوران قاعدگی و یا قبل از آن شروع می‌ شوند که به صورت خیلی خفیف صورت می‌ گیرد اما گاهی درد های خیلی شدید بر فرد غالب می‌ شود که می‌ تواند ناشی از بیماری‌ های رحمی ، فیبروم و سایر موارد دیگر باشد که عدم توجه به آن ها می‌ تواند رحم و تخمدان آسیب جدی ببیند و منجر به از دست رفتن آن‌ها شوید. لازم است در این زمینه آگاهی لازم را از درد های خود داشته باشید و با مصرف انواع مسکن ها به پیشرفت این بیماری ها دامن نزنید .

درمان دیسمنوره
۱-گرما به‌ رفع‌ درد کمک‌ می‌کند. روی‌ شکم‌ یا کمر صفحه‌ گرم‌ کننده‌ یا شیشه‌ آب داغ‌ بگذارید یا حمام‌ آب داغ‌ بگیرید. یک‌ روش‌ دیگر این‌ است‌ که‌ هر چند بار لازم‌ باشد، برای‌ ۱۵-۱۰ دقیقه‌ در وان‌ یا لگن‌ آب‌ داغ‌ بنشینید.
۲-استفاده‌ از دستگاه‌ تحریک‌ کننده‌ الکتریکی‌ رشته‌های‌ عصبی‌ از راه‌ پوست‌ نیز ممکن‌ است‌ به‌ رفع‌ درد کمک کند.
۳-اگر درد قاعدگی‌ با استرس‌ ارتباط‌ داشته‌ باشد، روان‌ درمانی‌ یا مشاوره‌ توصیه میشود.
۴-داروها برای‌ ناراحتی‌ خفیف‌، استفاده‌ از داروهای‌ ضدالتهابی‌ غیراستروییدی‌ مثل‌ آسپیرین‌، ایبوپروفن‌، ناپروکسن‌ یا مفنامیک اسید کافی‌ است‌.
مفنامیک اسید خصوصا برای کسانی که از خونریزی زیاد رنج میبرند مناسب است.
داروهای دیگری که ممکن است تجویز شوند عبارتند از ضدپروستاگلاندین‌هاو قرصهای ضدحاملگی‌، که‌ از تخمک‌گذاری‌ جلوگیری‌ می‌کنند.
در موارد شدید، از بعضی‌ هورمون‌ها (مثل‌ هورمون‌ آزاد کننده‌ هورمون‌های‌ گنادوتروپین) میتوان برای توقف کار تخمدان و رفع درد استفاده کرد.(البته با تجویز پزشک)
۵- مصرف روزانه یک کپسول ۴۰۰ میلی‌گرمی یا دو کپسول ۲۰۰ میلی‌گرمی ویتامینE میتواند به عنوان روشی ساده درکاهش درد به زنان و دختران جوان کمک کند.
۶-مصرف مکملهای ویتامین B باعث کاهش علائم در برخی خانمها میشود.
۷-در دیسمنوره ثانویه درمان بیماری زمینه ای باعث از بین رفتن درد میشود.