عمل لابیاپلاستی ترمیمی
آذر ۲۹, ۱۴۰۱
خونریزی پس از رابطه جنسی را جدی بگیرید
دی ۳, ۱۴۰۱

مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی لابیاپلاستی

بانوانی که عمل ترمیمی لابیاها را می خواهند انجام دهند با نگرانی این دیدگاه روبرو هستند که عمل ثانویه لابیاپلاستی نیاز به مدت زمان بیشتری دارد ، در پاسخ به این عزیزان باید بیان شود که عمل ترمیمی لابیاها نیاز به زمان بیشتری ندارد ، بلکه شخص باید مراقبت های بیشتری را انجام دهد .

مراقبت های پس از عمل لابیاپلاستی عبارتند از:

۱. فرد باید به صورت روزانه و با دقت زیاد محل جراحی شده را بعد از شستشو با سشوار خشک کند. خشک کردن محل به صورت اصولی بسیار مهم است، چرا که ماندن رطوبت در محل، ممکن است که شکل لابیاها را تغییر دهد.

۲. یکی از مهمترین نکاتی که پزشک به بیمار توصیه می کند، این است که در طول درمان به هیچ وجه نباید رابطه جنسی داشته باشد. حدود دو الی ۳ هفته بیمار باید از رابطه جنسی خودداری کند . مدت زمان دوری از رابطه جنسی را پزشک بسته به نوع و شدت جراحی، تنظیم می کند.

۳. تا زمانی که بخیه ها هنوز خوب نشده اند بیمار نباید ورزش های سنگین انجام دهد . انجام دادن ورزش های سنگین موجب می شود که بخیه ها از جای خود باز شوند.

۴. هر نوع فشاری که به ناحیه جراحی وارد می شود باید کاهش پیدا کند. در واقع باید بدانید که اگر در این ناحیه فشار وجود داشته باشد، ممکن است که لابیاها شکل شان به درستی متقارن نشود.

۵. استفاده کردن از پمادها و کرم هایی که پزشک تجویز می نماید ضروری است. هر یک از پمادها و کرم ها را باید به صورت اصولی و در زمان مشخص شده استفاده نمایید.

۶. تا زمانی که زخم بهبود پیدا نکرده است، از مصرف کردن هر نوع دخانیات و سیگار باید خودداری نمود.

۷. از آنجایی که بافت بسیار آزرده شده است، دقت داشته باشید که هیچ فشاری را نباید به ناحیه وارد سازید.

۸. تمامی توصیه ها و نکاتی که پزشک برای درمان بیان می کند را باید در نظر داشته باشید و طبق آنها به صورت روزانه از محل جراحی مراقبت نمایید.