پرولاپس رحم
آذر ۲۸, ۱۴۰۱
مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی لابیاپلاستی
آذر ۳۰, ۱۴۰۱

عمل لابیاپلاستی ترمیمی

هنگامی که لابیاپلاستی با تکنیک اشتباهی انجام شود، سبب کنگره دار شدن لبه های لبیاها، کنده شدن لبیاها، ماندن رد بخیه، عدم قرینگی و بسیاری از مشکلات دیگر شود.

ماندن رد بخیه به علت تکنیک اشتباه ایجاد می شود و باعث ایجاد ظاهری زشت در لبیاها و ناحیه ژنیتال می شود در بسیاری از موارد هیچ درمانی جز دوباره انجام دادن عمل لبیاپلاستی نیست.  یکی از اهداف عمل لبیاپلاستی قرینه کردن لبیاهاست، متأسفانه در برخی موارد شاهد این هستیم پزشک تنها به تغییرات سایز و شکل توجه کرده و از قرینه سازی لبیاها غافل مانده است.

چه زمانی می توان گفت لابیاپلاستی ناموفق بوده است؟

ممکن است در جراحی لابیاپلاستی اولیه پزشک تخصص نداشته باشد و بافت ها را دچار آسیب کند. پزشک برای انجام عمل ترمیم لابیاپلاستی باید عمل پیوند را انجام دهد که خود به تخصص و تجربه زیادی نیاز دارد. امروزه بسیاری از افراد به دلیل نارضایتی از لابیاپلاستی خود می خواهند جراحی ترمیمی را انجام دهند.

دقت داشته باشید که جراحی غیر اصولی لابیاپلاستی نه تنها زیبایی لابیاها را افزایش نمی دهد، بلکه عوارض خطرناکی را برای بیمار به وجود می آورد. عدم تقارن بخش های مختلف واژن، بروز مشکلاتی مثل تورم همیشگی، برداشت بیش از حد بافت واژن و آسیب رسیدن به قوه جنسی فرد را مهم ترین دلایل ناموفق بودن لابیاپلاستی می دانیم.

بهترین زمان برای ترمیم لابیاپلاستی

خونریزی خفیف، تورم بافت و تغییر رنگ در ناحیه تناسلی معمولاً پس از جراحی های زیبایی واژن مانند جراحی لابیاپلاستی و یا عمل سفت کردن واژن طبیعی است. بنابراین برای قضاوت در رابطه با نتایج عمل جراحی لابیاپلاستی باید صبر کرد. ما به بیماران خود توصیه می کنیم که برای دیدن نتایج نهایی عمل لابیاپلاستی خود حداقل ۶ ماه باید صبر کنند.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که عمل ترمیمی لابیاپلاستی را شش ماه پس از عمل اولیه می توان انجام داد، زیرا عمل ترمیم زود هنگام می تواند باعث ایجاد عوارض بدتری شود.

حساسیت مراقبت های بعد از عمل ترمیم لابیاپلاستی بیشتر است؟

خانم هایی که عمل ترمیم لابیاپلاستی را انجام می دهند، نیاز به دوره نقاهت خاصی ندارند و می توانند سریع تر به روتین زندگی خود بازگرند. مراقبت های لازم پس از عمل نیز کمتر از مراقبت های لازم برای لابیاپلاستی اولیه است که از سوی پزشک به طور کامل تعیین می شود. البته اگر فرآیند ترمیم با جراحی انجام شود، توجهات خاص خود را دارد که آن هم توسط پزشک متخصص اعلام می گردد. در مواردی که ترمیم با لیزر انجام گیرد، ممکن است نیاز باشد پس از آن از پمادهای مخصوص استفاده شود تا رد زخم آن ها همراه با سوزش نباشد.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید عمل زیبایی لابیاپلاستی مانند سایر عمل های زیبایی از حساسیت خاصی برخوردار است و اگر در انتخاب جراح دقت کافی نداشته باشید ممکن است از نتیجه عمل ناراضی باشید و یا حتی عوارض خطرناکی را تجربه کنید.

متاسفانه امروزه بسیاری از پزشکان عمومی و متخصصین رشته های دیگر و یا ماماها با گذراندن دوره های کوتاه اقدام به عمل جراحی لابیاپلاستی می کنند و اصولا باعث عدم رضایت مراجعه کننده و تجربه مشکلات بسیاری می شود.

پس چنانچه قصد عمل لابیاپلاستی را دارید در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که پزشک انتخابی شما حتما باید متخصص زنان باشد و همچنین کارنامه موفقی از عمل های زیبایی واژن از جمله لابیاپلاستی داشته باشد.

چنانچه در انتخاب جراح اولیه لابیاپلاستی به این نکات توجه نکردید حتما حتما در عمل ثانویه لابیاپلاستی به تمام این نکات توجه کنید و در انتخاب پزشکتان وسواس داشته باشید تا بهترین نتایج را دریافت کنید و از عوارض بیشتر جلوگیری کنید.