مشکل کنترل ادرار در زنان
علت مشکل کنترل ادرار در زنان چیست؟
مهر ۲۳, ۱۳۹۶
آبان ۱۷, ۱۳۹۶

علل دردهای زیر شکمی و لگن

چه چیزی باعث دردهای زیر شکمی و یا لگن می شود؟

همه زنان درد زیر شکم را هرچند وقت یکبار تجربه می کنند. این تجربه ممکن است به علت دوره پریود یا قاعدگی شان باشد. برخی مواقع هم خانم ها علاوه بر درد زیر شکم، تجربه درد کمر به همراه درد زیر شکمی را داشته اند.

در بسیاری از موارد نادر، به گفته متخصص زنان در شیراز تشخیص علت درد بسیار دشوار می باشد. اما هیچ ویژگی مشخصی هم نیست که به پزشک در تشخیص کمک کند.

شایعترین علل می تواند اختلالات ادراری باشد، مثل مشکلات مثانه و کلیه، مشکل روده و یا مشکل رحم، لوله های فالوپ و تخمدان ها.

درد زیر شکمی ناشی از سیستم ادراری :

عفونت های ادراری علائم شایعی از جمله سوزش در هنگام ادرار کردن دارند. عفونت می تواند به کلیه ها هم برسد، و نیز حس بدی مثل داشتن تب و کمردرد را در فرد بیمار ایجاد کند.

اگر دردتان به کمر و سپس داخل کشاله رانتان گسترش یافت، به گفته متخصص زنان در شیراز ممکن است سنگ کلیه داشته باشید. اینجاست که پزشک آزمایش ادرار می دهد و ممکن است تمام علائمی که ذکر کردیم را داشته باشید. اگر در ادرارتان خون دیدید، حتما به پزشک اطلاع دهید چون نیاز به بررسی بیشتری دارد.

علل دردهای زیر شکمی و لگن

تومورهای سیستم ادراری معمولا رایج و یا شایع نیستند. پزشک فقط ممکن است از شما بخواهد که علائم خود را در طی یک دوره خاصی به او گزارش دهید.

دردهای زیر شکمی ناشی از سیستم گوارشی :

افزایش درد از روده بزرگ شروع می شود و در بین مردان و زنان، زیر شکمشان شایع می باشد. نشانه هایی که ممکن است همراه با دردتان باشد عبارتند از :

• درد به همراه اجابت مزاج
  • تغییر عادت دفع کردن
  • از دست دادن خون هنگام اجابت مزاج
  • نفخ و یا پیچیدن باد در شکم
  • هردوی یبوست و اسهال می تواند چنین دردی را به شما بدهد.