زخم دهانه رحم چیست؟
آبان ۲۵, ۱۴۰۱
پی آر پی واژینال
آبان ۳۰, ۱۴۰۱

اقدامات قبل از عمل پرینورافی

برای اینکه مشخص شود که آیا عمل پرینورافی برای شما باید انجام شود یا خیر، ابتدا باید توسط پزشک متخصص زنان معاینه شوید . سایر اقدامات قبل از عمل پرینورافی که باید صورت گیرد،

شامل موارد زیر است:

  • انجام تست پاپ اسمیر
  • درمان عفونت قارچی یا باکتریایی واژن : از آنجایی که لیزر مونالیزاتاچ مزایای فراوانی دارد به همین جهت درمان عفونت واژن با لیزر انجام می شود.
  • شیو کردن و تمیز کردن کامل ناحیه واژن قبل از عمل
  • قطع آسپرین برای جلوگیری از رقیق شدن خون

به یاد داشته باشید که باید قبل از عمل بیماری یا حساسیت خاصی دارید و یا تا ۳ ماه آینده می خواهید باردار شوید باید پزشک خود را مطلع کنید. اگر دچار نقص ایمنی هستید نباید این عمل را انجام دهید .

 چه کسانی این عمل را نباید انجام بدهند؟

بانوانی که در چند ماه آینده قصد باردار شدن دارند و یا بیماری خاصی دارند که توصیه می‌شود قبل از جراحی با پزشک متخصص معالج صحبت شود.

 بعد از عمل جراحی تا ۶ هفته از غذاهای فیبردار استفاده شود که دچار یبوست نشوند و معمولا بعد از ۳ هفته ورزش و کارهای روزمره خودشون با احتیاط شروع کنند و بهتر است تا ۶ هفته از رابطه جنسی خودداری کنند.

در خصوص عوارض بعد از جراحی باید ذکر شود مورد خاصی وجود ندارد ولی احتمال درد وجود دارد که با مسکن‌ها قابل کنترل است.

آمادگی برای جراحی پرینورافی واژن

قبل از جراحی باید به برخی نکات توجه کرد که رعایت  آن ها تأثیر بسیار مثبتی بر نتیجه جراحی خواهد داشت.

اگر شما یائسه هستید یا دارای خشکی واژن می باشید، دیواره های واژن شما دارای استروژن نیستند، مگر اینکه قبلاً از استروژن داخل واژن استفاده کرده باشید. در غیر این صورت، با استفاده از استروژن های داخل واژن حداقل و در مدت ۲-۳ ماه، قدرت و ظرفیت بهبودی واژن خود را ارتقا می دهید. یک جراح ماهر قبل از عمل از این امر آگاه است و آن را به شما پیشنهاد می کند.

جراح شما باید به طور دقیق فعالیت هایی را که در هفته های بعد از عمل باید انجام دهید را برای شما توضیح می دهد. قبل از عمل، زمان انجام هرگونه تمهیدات لازم برای بهبودی شما است. پیروی از یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین، نوشیدن مقدار زیادی آب و شرکت در یک برنامه تمرینی هوازی نیز به شما کمک می کند تا برای جراحی، آمادگی لازم را داشته باشید.