علائم، علل و خطرات سقط مکرر
جراحی زیبایی واژن
آبان ۱۶, ۱۴۰۱

لابیاپلاستی با لیزر

عمل لابیاپلاستی در میان جراحی های زیبایی زنان بیشترین خواهان را دارد. زیبایی ناحیه تناسلی نه تنها موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می شود بلکه بر روی روابط زناشویی افراد هم تاثیر گذار خواهد بود.

آناتومی ناحیه تناسلی به صورتی است که لب های کوچک توسط لب های بزرگ پوشیده می شود. البته فرم ناحیه تناسلی بسته به نژاد، ژنتیک، سن، زایمان، کاهش و افزایش وزن های زیاد، تحریکات انجام شده توسط خود فرد و دوره بلوغ متفاوت خواهد بود.

انجام جراحی زیبایی واژن می تواند یکی از شخصی ترین و خصوصی ترین تصمیماتی باشد که فرد می تواند بگیرد. زنانی که از طول یا شکل لابیای واژن خود ناراضی هستند ، ممکن است دچار عدم اعتماد به نفس در برقراری رابطه جنسی شوند.

همچنین ممکن است در انجام برخی از فعالیت ها مانند دوچرخه سواری یا اسب سواری دچار درد و مشکل گردند. با این حال، کاهش اندازه لابیا، که به عنوان لابیاپلاستی نیز شناخته می شود، یک روش معمول برای درمان این شرایط می باشد. سالانه صدها زن این عمل را انجام می دهند و از نتایج عمل خود راضی هستند. این عمل لب های بزرگ و همچنین لبهای نامتقارن را درمان می کند. در این روش، با بی حسی موضعی در ناحیه واژن و تناسلی و با استفاده از اشعه لیزر برش هایی در سطح لابیا انجام می شود. در واقع بدون استفاده از تیغ، قسمت های اضافی لابیا برش داده می شوند و شکل لابیا متقارن و متناسب می گردد.

هدف از انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر

به طور کلی هدف کلی از انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر بالا بردن سطح رضایت خانم ها و همچنین کاهش میزان درد و خونریزی است. از آنجا که بافت لابیاها بسیار پر خون هستند، در جراحی لابیاپلاستی با لیزر سر لابیاها را با لیزر مسدود می کنند. در نتیجه مانع کم خونی فراوان می شوند. افرادی که با این روش جراحی لابیاپلاستی انجام می دهند، به دلیل اینکه کمتر دچار کم خونی می شوند، مشکلات ناشی از کم خونی همچون سردرد یا سرگیجه را ندارند.

• قرینه‌ سازی لابیا‌ها
  • کوچک‌ کردن لابیای بزرگ
  • برداشتن قسمت اضافه لابیا
  • برداشتن پوست اضافه
  • برداشتن چروک لابیا

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

به چند دلیل عمده لابیاپلاستی با لیزر  روش بهتری نسبت به جراحی است. برخی از این دلایل عبارتند از:

• نیاز به بیهوشی ندارد.
  • به دلیل عدم نیاز به تجهیزات بیمارستانی در مطب قابل انجام است.
  • مدت زمان انجام با لیزر حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است در حالی که مدت زمان جراحی بیش از ۴۰ دقیقه می باشد.
  • هزینه کمتری نسبت به جراحی دارد زیرا هزینه های بیمارستانی و اتاق عمل را شامل نمی شود.
  • نیاز به بخیه نداشته در نتیجه امکان ایجاد پوست اضافه یا جای زخم برجای نمی گذارد.
  • عوارضی از جمله عفونت و خونریزی بعد از اتمام کار وجود ندارد.