درد واژن به چه علتی می باشد؟

آندومتریوز و دردهای قاعدگی
آیا دردهای قاعدگی به آندومتریوز ربط دارد؟
مرداد ۸, ۱۳۹۶
کنترل بارداری برای دیسمنوره
چرا زنان قبل از پریود افسردگی می گیرند؟
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶

درد واژن به چه علتی می باشد؟

آیا سردرد خانم ها به هورمون ها مرتبط است؟

درد واژن که با واژه لاتین وولودینیا هم شناخته شده است، اشاره به دردی دارد که در ناحیه واژینال و ولوا می باشد. بسیاری از خانم هایی که نزد پزشک جراح و متخصص زنان در شیراز مراجعه می کنند، از درد واژن شکایت دارند. در واقع دردی می باشد که بدون هیچ علتی هم هست. درد واژنی که از آن می گوییم متفاوت تر از دردی است که در ناحیه لگن یا داخل واژن می باشد. این درد بسیار مزمن می باشد و ناهنجاری های زیادی در آن دیده می شود.

اغلب اوقات علائم فیزیکی ندارد و ناهنجاری هایش قابل دیدن نمی باشد. خانم هایی که نزد جراح و متخصص زنان در شیراز مراجعه می کنند، شکایت از درد واژن به هنگام رابطه جنسی دارند. دردی غیر قابل توصیف که به هنگام ارتباط جنسی بدتر می شود. با این حساب چه چیزی باعث چنین دردی می شود؟

در زنانی که ولوودینیای شدید دارند، خیلی مشخص نیست. جراح و متخصص زنان در شیراز هم بر این عقیده نیست که این درد مرتبط با بیماری های منتقله جنسی باشد. برخی نظریه ها نشان می دهند که ولوودینیا می تواند به علت موارد زیر باشد :

•  آسیب یا تحریک عصبی
  • واکنش غیر طبیعی به سوزش یا التهاب
  • عکس العمل های آلرژیتیک
  • اسپاسم عضلانی
  • سابقه سواستفاده جنسی
  • استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها

درد واژن

هم چنین بسته به درد واژن که می گیرید، ممکن است با علائم زیر هم روبرو شوید :

• خونریزی واژینال
  • خارش
  • سوزش
  • رطوبت یا ترشح
  • التهاب

خانم هایی که به چنین دردی دچار می شوند، تجربه درد در اطراف ولوو و واژینال دارند که به هیچ دلیلی به وجود می آید. همانطور که اشاره هم کردیم ربطی به بیماری های منتقله جنسی هم ندارد. در حقیقت علت اصلی آن ناشناخته می باشد. علائمی که اشاره کردیم و درد ناشی از آن بیمار را به ستوه آورده و شاید با کرم های موضعی با نظر پزشک کمی بهبود یابد. برخی ورزش ها یا بایوفیدبک ها یا بلاک اعصاب هم می توانند در بهبود این درد موثر باشند. ولوودینیا با سرطان یا بیماری های جدی ارتباطی ندارد؛ اما می تواند منجر به ناراحتی های طولانی مدت جسمی و روحی شود.

منبع : http://www.medicinenet.com، http://www.medicinenet.com